اهم اخبار

نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران: کشت گندم تا ۱۵ دی ادامه دارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران از استمرار کشت گندم تا ۱۵ دی خبر داد و گفت: سطح زیر کشت گندم به بیش از ۶ میلیون هکتار می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیقلی ایمانی نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران ، با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گندم تا ۱۵ دی ادامه دارد، اظهار کرد: امسال سطح زیر کشت گندم به بیش از ۶ میلیون هکتار می‌رسد.

او افزود: سطح سبز مزارع در تمامی استان‌ها جز سیستان و بلوچستان و بوشهر به علت شرایط مساعد بارندگی مناسب بوده است.

ایمانی از استمرار خوداتکایی گندم خبر داد و گفت: اگر اتفاق خاصی در تولید گندم رخ ندهد، در تامین نیاز کشور مشکلی نخواهیم داشت.

نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران ادامه داد: با توجه به بحث گرانی نهاده، وزارت جهاد کشاورزی با بانک مرکزی، کشاورز کارت را تعریف کردند که با این وجود مقداری نقدینگی در اختیار کشاورزان قرار گرفت و در خصوص کود سرک نیاز است که قبل از آغاز مصرف، کود اوره مورد نیاز کشاورزان تامین شود تا کشاورزان به موقع استفاده کنند و همانند نوشدارو بعد از مرگ سهراب نشود.

این مقام مسئول با تاکید بر استفاده متناوب کود سرک یا اوره در زراعت گندم گفت: کود سرک یا اوره برای زراعت گندم باید به موقع تامین شود تا به برداشت مناسب و خوبی در آینده برسیم.

او درباره آخرین جزئیات پیگیری اصلاح قیمت خرید تضمینی بیان کرد: با وجود آنکه بنیاد ملی گندمکاران عضوی از شورای قیمت گذاری است، هم اکنون در حال آنالیز هزینه‌های تولید هستیم که وزیر جهاد کشاورزی پیگیر این موضوع است و از طرفی قانونگذار الزام کرده که در سال زراعی ۱۴۰۰_۹۹ این قانون باید اجرا شود.

ایمانی افزود: نرخ خرید تضمینی گندم بر مبنای آیتم‌هایی که قانون گذار در قانون خرید تضمینی اعلام کرده باید اصلاح شود چرا که با توجه به افزایش قیمت بذر، کود، سم و حمل و نقل و سایر خدمات هزینه‌های تولید بالا رفته است.

نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران در پایان تصریح کرد: نرخ پیشنهادی بنیاد ملی گندمکاران برای خرید تضمینی هر کیلو گندم ۵ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان است و چنانچه اعضا نپذیرند، با رای گیری و نظر اکثریت نرخ نهایی تعیین می‌شود.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *