اهم اخبار

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس: نرخ پایین خرید تضمینی گندم موجب کاهش سطح زیرکشت می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی ها نشان می‌دهد که اگر دولت رفتار قیمتی خود را اصلاح نکند در سال آینده با مشکلات جدی‌تری مثل کاهش سطح زیرکشت گندم مواجه خواهیم شد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، احمد علی کیخا روز شنبه در نشست با مدیران جهادکشاورزی، آب منطقه ای، منابع طبیعی، محیط زیست و تشکل‌های بخش کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه بخش خصوصی گندم را از کشاورزان به صورت نقدی خرید می‌کند، اضافه کرد: از انجمن‌ها، خانه‌ها و نظام‌های تخصصی در بخش‌ کشاورزی انتظار داریم تا به معنای واقعی صدای کشاورز باشند و در موضوع های مرتبط با این حوزه در سطح ملی، اعلام موضع کرده و مطالبه گری کنند.

کیخا تاکید کرد: از اتاق ایران درخواست داریم تا دبیرخانه ای را برای این کمیسیون‌ها ایجاد و آن را با کمیسیون کشاورزی مجلس مرتبط کند؛ خوشبختانه این بستر وجود دارد که تفاهمی برای همکاری دو جانبه پیش بینی شود تا مشکلات و حرف‌های بخش خصوصی را بشنویم.

وی بیان کرد: حدود ۴۰ سال نرخ ارز به صورت تصنعی پایین نگه داشته شد و این موضوع عاملی بود که فعالیت‌های کشاورزی را از جنبه انتفاع و وجه اقتصادی بودن خارج کرد؛ امروز اتاق بازرگانی باید با تعریف بازارهای جدید و هدایت کشاورزان و تولیدکنندگان، این مسیر را به شکل بهتری راهبری کند.

سرویس خبری: کشاورزی

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *