اهم اخبار

نماینده مردم شوش: قیمت خرید تضمینی گندم باید به ۲۵ هزار تومان افزایش یابد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از شورای قیمت گذاری انتظار داریم نرخ خرید تضمینی گندم براساس واقعیات فعلی اصلاح شود؛ در غیر این صورت شاهد واردات گندم خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، محمد کعب عمیر در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی مجلس با اشاره به ضرورت توجه به امنیت غذایی کشور، بیان کرد: اولویت مجلس باید نظارت بر قیمت خرید تضمینی گندم باشد که برای آن باید هزینه های تولید و حاشیه های سود اقتصادی و همچنین مدیریت  فاصله قیمت خرید گندم در داخل و خارج به منظور جلوگیری از قاچاق گندم دیده شود.

وی در ادامه اظهار کرد: قیمت خرید تعیین شده در شهریور ماه باید با توجه به نرخ ارز و قیمت جهانی گندم باشد. از شورای قیمت گذاری انتظار داریم نرخ خرید تضمینی گندم براساس واقعیات فعلی اصلاح شود؛ در غیر این صورت شاهد واردات گندم خواهیم بود. لذا باید طبق شعار سال و حمایت از تولیدکنندگان قیمت خرید تضمینی گندم به ۲۵ هزار تومان برسد.

نماینده مردم شوش در ادامه تصریح کرد: مجلس با همکاری دولت در اقدامی انقلابی طرح رتبه بندی فرهنگیان را تصویب کرد تا معیشت آنها حل شود. اما عده ای از این قضیه محروم مانده اند؛ لذا باید دایره شمولیت این موضوع که با قید معلم در بخشی از این قانون محدود شده است، افزایش یافته و با حذف قید معلم، این موضوع با سایر فرهنگیان در دسته های اداری، مالی، خدماتی نیز تسری یابد.

سرویس خبری: مجلس و دولت

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *