اهم اخبار

آمارسازی ها فریاد دامداران را هم درآورد/نمی گذارند در حوزه گوشت قرمز خودکفا شویم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت های تعاونی کشاورزی دامداری ایران اظهارکرد: از بس که مدیران دروغ گفتند و آمارسازی کردند صدای دامداران هم درآمده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، مجتبی عالی، مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکتهای تعاونی کشاورزی دامداری ایران در گفت وگو با با برنامه «صبح و گفت وگو» درمورد وضعیت کشتار دام های مولد و کاهش علوفه با اشاره به اینکه کشور ما از نظر تولید شیر در حدود ۱۱ میلیون تن خودکفاست گفت: دامداران ۱۱ میلیون تن شیر تولید می کنند و حدود ۱ میلیون تن شیر هم صادر می شود.

وی افزود: ما حدود ۸۶۰ هزا تن گوشت قرمز تولید و ۱۰۰ هزار تن هم وارد می کنیم، اما باز هم دست هایی پشت پرده است که نمی گذارند ما در حوزه گوشت قرمز خودکفا شویم.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکتهای تعاونی کشاورزی دامداری ایران با بیان اینکه ما دو سال است که درگیر تأمین نهاده ها هستیم تصریح کرد: از بس که مدیران دروغ گفتند و آمارسازی کردند و خوب جلوه دادند وضعیت الان به اینجا رسیده و صدای دامداران هم درآمده است.

آمارهایی که دقیق نیستند

پرویز اوسطی – عضو کمیسیون کشاورزی مجلس – ضمن عذرخواهی از دامداران و مردم کشورمان بابت وضعیت فعلی گفت: مدیریت تأمین و توزیع نهاده های دامی و طیور زیر چتر نظارتی مجلس است و همکاران ما در کمیسیون کشاورزی مرتب با تشکیل جلسات و دعوت از مسئولان این موضوع را دنبال می کنند.

وی افزود: ما باید با این مسئله منطقی برخورد کنیم چراکه بخشی از مسئله کاهش علوفه ناشی از خشکسالی است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تأکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی باید در آمار دام کشور به تفکیک سنتی، نیمه صنعتی و صنعتی بازنگری کند گفت: در حال حاضر آمارها دقیق نیستند لذا باید نیاز علوفه ای و نهاده های این سه بخش را احصا و برآورد کنیم.

اوسطی افزود: این نیاز در سطح جهانی قابل تأمین است و خیلی کشورهای دنیا در شرایطی که ما در خشکسالی به سر می بریم با افزایش تولید مواجهند.

این نماینده مجلس با اذعان به عقب ماندگی کشور در بحث تأمین و واردات نهاده های دامی گفت: قرار شد تا پایان شهریور از تمام ظرفیت کشور برای جبران این عقب ماندگی استفاده شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تأکید بر اینکه اولویت باید با تأمین نهاده ها برای دام های مولد باشد گفت: دولت باید خرید حمایتی کند و متناسب با نیاز بازار در طول سال عرضه کند.

اوسطی تأمین ارز ۴۲۰۰ تومانی را از جمله دلایل اختلال در توزیع نهاده ها دانست و افزود: وزارت جهاد کشاورزی باید برای توزیع نهاده ها برنامه ریزی کرده و نهضت کشت علوفه ای را راه بیاندازد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: برنامه صبح و گفت وگو

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *