اهم اخبار

نوسان شدید قیمت جوجه یکروزه در بازار/ذرت و سویا در بازارگاه شارژ نشده است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دبیر کانون مرغداران گوشتی از نوسانات قیمتی جوجه یکروزه در بازار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ پرویز فروغی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت جوجه یکروزه کاهش یافته است یا خیر؟ گفت: در هفته‌های گذشته وزارت جهاد کشاورزی دستورالعملی صادر کرد که براساس آن فاصله بین دوجوجه ریزی به ۹۰ روز افزایش یافت و مرغداران نیز با ۸۰ درصد ظرفیت خود جوجه ریزی کردند. این دستورالعمل باعث شد قیمت جوجه یکروزه  از ۱۱ هزار تومان به ۷۰۰۰ تومان کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: اما این کاهش قیمت پایدار نبود، زیرا برخی استان‌ها از این دستورالعمل مستثنی شدند و همین موضوع اختلافات بسیاری ایجاد کرد و در نهایت مجددا قیمت جوجه یکروزه افزایش یافت و از ۷۰۰۰ تومان به ۹۰۰۰ تومان رسید.

دبیر کانون مرغداران گوشتی در بخش دیگری از صحبت هایش به وضعیت نهاده های دامی اشاره کرد و گفت: همچنان در ارسال و بارگیری نهاده‌های دامی تاخیر وجود دارد و مرغدارانی هستند که هنوز بعد از ۴۰ روز نهاده‌هایشان را دریافت نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین حدود یک ماهی می شود که ذرت و سویا در سامانه بازارگاه شارژ نشده است و مرغداران مجبور هستند نهاده‌های دامی مورد نیاز خود را از بازار آزاد خریداری کنند. قیمت ذرت در بازار آزاد حدود ۵۰۰۰ تومان و سویا نیز۹۰۰۰ تومان است.

فروغی در پایان گفت: قیمت تمام شده مرغ زنده برای تولیدکننده با وجود این وضعیت نهاده‌ها و  نوسانات قیمتی جوجه یکروزه بیش از ۲۰ هزار تومان است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *