اهم اخبار

نگاهی به قیمت برنج، گوشت و شکر در تیرماه

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که از بین ۹ کالای اساسی که وضعیت قیمت آن‌ها در تیرماه امسال منتشر شده، قیمت هفت کالا نسبت به تیر سال قبل افزایش داشته و تنها قیمت گوشت قرمز با کاهش مواجه شده است.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی، بر اساس این آمار بیشترین افزایش قیمت در تیر امسال مربوط به برنج پاکستانی باسماتی درجه یک بوده که قیمت آن با ۷۷.۵ درصد افزایش از ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان در تیر سال قبل به ۱۹ هزار و ۴۰۰ تومان در ماه مشابه سال جاری رسیده است.

البته قیمت برنج تایلندی، طارم اعلا و داخلی هاشمی درجه یک نیز در این مدت به ترتیب ۱۸.۷، ۱۰.۹ و ۱۰.۴درصد افزایش داشته و در تیر امسال به حدود ۸۹۰۰، ۲۶ هزار و ۴۰۰ و ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است.

قیمت گوشت مرغ هم با ۳۱.۷ درصد افزایش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان در تیر سال قبل به حدود از ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان در تیر امسال رسیده است.

اما قیمت گوشت گوساله و گوسفندی در این مدت ۱۱.۲ و ۲.۲ درصد کاهش یافته و قیمت آن‌ها در اولین ماه تابستان امسال به حدود ۷۷ هزار و ۵۰۰ و ۹۴ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت این دو محصول در تیر سال قبل به ترتیب حدود ۸۷ هزار و ۳۰۰ و ۹۴ هزار و ۶۰۰ تومان بوده است.

در این میان قیمت شکر سفید و شکر بسته ۹۰۰ گرمی در تیر امسال به ترتیب ۵۹.۸ و ۳۵.۵ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافته، به‌طوری‌که قیمت هر کیلوگرم شکر سفید و هر بسته ۹۰۰ گرمی شکر در تیر امسال به حدود ۷۷۰۰ تومان رسیده است.

البته قیمت همه اقلام یاد شده در تیر امسال نسبت به ماه قبلش افزایش یافته و میزان افزایش قیمت‌ها طی یک ماه هم بین ۱.۱ (گوشت گوساله) درصد تا ۳۳.۷ (گوشت مرغ تازه) درصد بوده است.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *