اهم اخبار

همکاری کشاورزی از اولویت های همکاری های اقتصادی بلگراد و تهران است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

بلگراد- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد همکاری در زمینه کشاورزی را یکی از اولویت های همکاری های اقتصادی بین ایران و صربستان دانست و گفت: این همکاری ها از زمان یوگسلاوی سابق شروع شده و اکنون با ابعاد گسترده ای ادامه دارد که مورد تاکید مقامات دو کشور است.

«مجید فهیم پور» روز جمعه در آستانه برگزاری هشتاد و سومین نمایشگاه بین المللی کشاورزی نووی ساد در شمال صربستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، همکاری های کشاورزی را مکمل نیازهای ایران و صربستان در دیگر زمینه ها دانست و گفت که حضور نمایندگانی از دو کشور در این گونه نمایشگاه ها به آشنایی با امکانات یکدیگر کمک زیادی می کند.
وی همچنین به سفر سال گذشته هیات اقتصادی ایران به ریاست «عباس کشاورز» معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران به صربستان اشاره کرد و افزود: این سفر موجب شد که همکاری های دو کشور در زمینه کشاورزی ابعاد گسترده ای به خود بگیرد و پس از لغو تحریم ها این نوع همکاری ها در حال افزایش است.
فهیم پور همچنین به بازدید از نمایشگاه بین المللی کشاورزی نووی ساد صربستان در سال گذشته اشاره کرد و گفت که در آن نمایشگاه ضمن دیدار و گفت و گو با نمایندگان صنایع مختلف متعاقبا از چندین کارخانه تراکتور سازی در نقاط مختلف صربستان بازدید شد و با علاقمندی همکاری شرکت های مختلف تولید ابزار آلات و ماشین آلات کشاورزی صربستان با شرکت های متشابه در ایران آشنا شدیم.
سفیر کشورمان، اصلاح بذر ذرت، دانه های روغنی، مبارزه با آفات گیاهی و تبادل اساتید دانشکده های کشاورزی برای آشنا شدن با تجارب و فناوری های مدرن در زمینه کشاورزی را از دیگر زمینه های همکاری بین ایران و صربستان دانست.
در هشتاد و سومین نمایشگاه بین المللی کشاورزی نووی ساد در شمال صربستان که از ( شنبه ۱۴ ماه ‘می’ /۲۴ اردیبهشت ) شروع می شود حدود یک هزار و ۵۰۰ تولید کننده از ۶۰ کشور تولیدات و محصولات خود را در معرض دید بازدید کنندگان قرار می دهند.
در این نمایشگاه که بزرگترین نمایشگاه کشاورزی در منطقه بالکان غربی بشمار می رود، کارخانه مربوط به صنایع کشاورزی، دامداری، گوشت، آبیاری، تراکتورسازی و دیگر صنایع مربوطه از ۶۰ کشور تولیدات و فرآورده های خود را به معرض نمایش می گذارند.
میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه بین المللی کشاورزی نووی ساد صربستان، کشور ایتالیا است که ۱۶ کارخانه و شرکت در زمینه های مختلف کشاورزی از این کشور فرصت دارند که تولیدات خود را به معرض نمایش بگذارند.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *