اهم اخبار

هنوز مردم استان فارس از تامین روغن عاجز هستند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت بورس گفت که برای وضعیت فعلی بورس باید هر چه سریعتر وزیر اقتصاد تدبیری بیندیشد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، محمدمهدی فروردین در جلسه علنی امروز دوشنبه در تذکری شفاهی به وزیر اقتصاد گفت: چرا به وضعیت بورس رسیدگی نمی کنید؟ هر چه سریعتر در این باره تدبیر انجام دهید.

وی در تذکری به وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: وزارت صمت بازار را رها کرده آن هم در حالی که روز به روز قیمت ها افزایش پیدا می کند. بعد از گذشت پنج ماه از بحران روغن هنوز مردم استان فارس از تامین روغن عاجز هستند و هر روز شاهد صف های طولانی آن هم در این شرایط کرونایی هستیم. انگار اراده ای از طرف وزارت صمت برای حل این مشکل وجود ندارد.

این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت که وظیفه همه ما حمایت از بازنشستگان است.

فروردین در تذکری به وزیر کشاورزی گفت: سرمای چند شب گذشته باعث وارد کردن بیش از ۸۰ درصد خسارت به باغات و مرکبات و نخلیات و دام های عشایری استان فارس شده است. اکثر دام ها و باغات بیمه نبوده و کشاورزان و دامداران بدهکار خسارت دیده هم شدند. دولت هر چه سریعتر به داد کشاورزان و دامداران خسارت دیده برسد. از مسئول صندوق بیمه کشاورزی نیز می خواهم که با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد باغات بیمه نیستند اجازه دهند که مردم باغات خود را بیمه کنند.

نماینده فیروزآباد در تذکری به وزیر راه از وضعیت راه های حوزه انتخابیه اش انتقاد کرد و از وزیر بهداشت خواست که برای رفع محدودیت یا کاهش سنوات محدود بودن دانشجویان رشته های علوم پزشکی جهت ادامه تحصیل دانشجویان فکری کند.

وی همچنین در تذکر دیگری به وزیر جهاد کشاورزی گفت که با توجه به تاخیر در بارندگی عشایر فیروزآباد با مشکل شدید تامین علوفه برای دام های خود مواجه اند و لازم است در این باره تدبیری صورت گیرد.

رئیس فراکسیون ورزش در پایان گفت: با توجه به اینکه از ابتدای شروع کرونا باشگاه های ورزشی کسب و کارهای خود را تعطیل کرده اند دولت آنها را از پرداخت مالیات معاف کرده و تسهیلات و وام های کم بهره به آنها دهد.

سرویس خبری: مجلس و دولت

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *