اهم اخبار

واردات ۱۰۰ هزار تن یونجه در راه است/ گرانی ۱۳۰ درصدی قیمت یونجه نسبت به سال قبل

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

یک مقام مسئول از واردات ۱۰۰ هزار تن یونجه از روسیه خبر داد و گفت: با توجه به خشکسالی و قاچاق یونجه به کشورهای همسایه، برای تامین نیاز دامداران مقداری یونجه وارد می شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی عالی مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور درباره آخرین وضعیت واردات یونجه اظهار کرد: در سال های گذشته تمام نیاز کشور در داخل تامین می شد، امسال به واسطه خشکسالی مقداری یونجه وارد می شود.

او افزود: با توجه به خشکسالی کشورهای همسایه، امسال مقداری کاه و یونجه از کشور قاچاق شد که این موضوع بر کمبود در داخل دامن زد.

عالی از واردات ۱۰۰ هزار تن یونجه از روسیه به دلیل موضوع خشکسالی و قاچاق خبر داد.

مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور با اشاره به اینکه قیمت یونجه بسته به کیفیت و نوع آن متغیر است، بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو یونجه ۵ تا ۶ هزار تومان است، در حالی که سال گذشته هر کیلو یونجه با نرخ ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان به دست دامدار می رسید که این امر رشد ۱۳۰ درصدی قیمت را نشان می دهد.

او با بیان اینکه قیمت یونجه مغان به دلیل رطوبت بالا و پروتئین کمتر پایین تر است، گفت: قیمت هر کیلو یونجه وارداتی نسبت به داخل به دلیل پروتئین بالا و نزدیک بودن به استاندارد جهانی ۵۰۰ تومان بالاتر است.

مدیرعامل اتحادیه دامداران در پایان تصریح کرد: علی رغم بحث خشکسالی و تورم، کرایه حمل هر کیلو یونجه با رشد ۳۰ درصدی نسبت به سال قبل از مغان تا مازندران از ۳۰۰ تومان به یک هزار و ۱۰۰ تومان رسیده است و متاسفانه هیچ گونه برنامه ریزی در کشور وجود ندارد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *