اهم اخبار

ورود گیاه سورگوم در الگوی کشت همدان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان از کشت گیاه سورگوم در مزارع این استان خبر داد و گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و برنامه الگوی کشت، سازمان جهادکشاورزی اقدام به کشت محصولات کم‌آب‌بر از جمله سورگوم کرده است.

به‌گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان همدان،علی بایگانه مطرح کرد: در سال زراعی جاری ۳۲ هکتار گیاه علوفه‌ای سورگوم که از ارقام اصلاح شده است، در شهرستان‌های ملایر، بهار، اسد آباد به‌صورت الگویی کشت شده است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی آینده هم سورگوم دانه‌ای در برنامه توسعه کشت گیاهان علوفه‌ای جدید مدنظر است، افزود: این گیاه به علت مقاوم بودن به خشکی به شتر گیاهان زراعی معروف است.

بایگانه تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و برنامه الگوی کشت سازمان جهادکشاورزی استان همدان اقدام به کشت محصولات کم آب بر از جمله سورگوم کرده است.

 مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه از هر هکتار حدود ۴۰ تن علوفه برداشت می‌شود، خاطرنشان کرد: این محصول اوایل خردادماه کشت می‌شود و تا سه چین می‌توان برداشت کرد.

وی با اشاره به اینکه سورگوم شباهت زیادی به ذرت دارد و از آن می‌توان به‌صورت سیلویی در خوراک دام و از دانه سورگوم برای تغذیه طیور استفاده کرد، گفت: این گیاه می‌تواند نقش مهمی درعدم وابستگی به واردات نهاده‌های دامی داشته باشد.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *