اهم اخبار

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: مخالفت با ممنوعیت صادرات جوجه یک‌روزه

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مخالف هرگونه ممنوعیت صادرات جوجه یک‌روزه و هر محصول دیگری است، گفت: محور مکاتباتی که در آن زمان با آقای شریعتمداری وزیر وقت صنعت داشتم، این بود که برای صادرات ممنوعیت ایجاد نکنیم چون هم بازارهایمان را از دست می‌دهیم و هم نوسان ایجاد می‌کنیم.

 

 

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)؛ محمود حجتی در حاشیه هفتمین همایش سراسری کشت محصولات زراعی، اظهار کرد: برای تامین داخل آنجایی که مزیت دارد، باید به صورت عوارض صادراتی مصوبات داشته باشیم که اکنون در چارچوب عوارض صادراتی انجام می‌شود.

وی درباره قیمت سبوس افزود: دولت اختیارات قیمت‌گذاری را به ستاد تنظیم بازار داده است که من هم با آقای رییس‌جمهور مکاتبه کردم و ایشان به وزیر صنعت ابلاغ کردند که تجدیدنظر بکنند. متاسفانه ما در بهمن‌ماه افزایش قیمت سبوس را داشتیم و اخیرا افزایش قیمت آنرا اعلام کرده‌اند که بر همین اساس من پیگیری کرده و نامه نوشته‌ام و امیدوار هستیم تجدیدنظر شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در بحث دانه‌های روغنی وابستگی زیادی داریم و کنجاله که خوراک طیور است یکی از محصولاتی است که در این همایش بیشتر روی آن تمرکز کرده‌ایم، تصریح کرد: کلزا در بخش دیم قابلیت توسعه بیشتری دارد و امیدواریم در سال آینده یک جهشی در تولید دانه‌های روغنی داشته باشیم.

حجتی با اشاره به اینکه حبوبات را وارد کشت پاییزه کرده‌ایم و در این موضوع به نتایج مثبتی رسیده‌ایم، افزود: بخشی از حبوبات را در پاییز کشت می‌کنیم که دیگر در بهار وقت برای رشد و بارگیری باشد.

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم با توجه به پیش‌بینی‌های فصلی که نشان‌دهنده پاییز نرمال از نظر بارندگی است، سال زراعی خوبی را به لطف خداوند متعال و همت کشاورزان داشته باشیم.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *