اهم اخبار

پهلوگیری ۸ فروند کشتی حامل کالا‌های اساسی در بندر امام

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از پهلوگیری هشت فروند کشتی حامل کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از ایلنا، بهروز آقایی گفت: در طول هفته جاری، این تعداد کشتی در اسکله‌های غلات مجتمع بندری امام پهلو گرفته‌اند و فرآیند تخلیه کالا‌های اساسی از آن‌ها آغاز شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان مجموع وزن کالا‌های این هشت فروند کشتی را ۵۵۵ هزار و ۶۷ تن اعلام کرد و افزود: از این کشتی‌ها، دو فروند حامل دانه روغنی سویا به میزان ۱۳۸ هزار و ۵۲۰ تن، یک فروند حامل ذرت به میزان ۲۹۲ هزار و ۹۹۱ تن، یک فروند حامل گندم به وزن ۶۳ هزار تن و یک فروند کشتی حامل کنجاله سویا به میزان ۶۰ هزار و ۵۵۶ تن است.

آقایی به نگهداری بیش از ۲ میلیون و ۱۵۳ هزار تن انواع کالای اساسی تخلیه شده در انبار و مخازن روغن در بندر امام اشاره کرد و گفت: از این میزان در انبار غلات یک میلیون ۸۸۴ هزار و ۳۰۰ تن کالا و ۲۶۹ هزار و ۴۸۲ تن روغن در مخازن بندر امام ذخیره سازی شده است.

وی با بیان اینکه این منطقه بزرگ ویژه اقتصادی بندری، تأمین کننده ۷۰ درصد کالای اساسی وارداتی کشور است، افزود: سال گذشته ۴۳ میلیون تن انواع کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام تخلیه و بارگیری شده که ۱۵ میلیون تن آن را کالای اساسی تشکیل می‌دهد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایلنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *