اهم اخبار

پیشنهاد کمیسیون کشاورزی مجلس به صندوق نوآوری برای حمایت از شرکت‌های فعال در زمینه امنیت غذایی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس با اشاره به آمادگی این کمیسیون برای حمایت‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه کشاورزی و محیط‌زیست، پیشنهاد داد صندوق نوآوری و شکوفایی خط ویژه‌ای برای این دسته از شرکت‌ها برای ایجاد امنیت غذایی باز کند.

به گزارش ایسنا، سید جواد ساداتی‌نژاد امروز در رویداد مجازی “معرفی نیازهای فناورانه کشاورزی و صنایع وابسته” در ارتباطی آنلاین با صندوق نوآوری و شکوفایی، مهمترین موضوع در حوزه کشاورزی را امنیت غذایی و وابستگی غذا و محصولات غذایی به خارج دانست و افزود: بررسی میزان واردات اقلام اساسی در نهاده‌های غذایی، واکسن، مکمل‌ها، سم و کود نشان می‌دهد که وابستگی زیادی به کشورهای دیگر داریم.

وی با تأکید این که در این حوزه وضعیت مناسبی نداریم، اظهار کرد: ولی از سوی دیگر فارغ‌التحصیلان و اساتید دانشگاهی و محققان زیادی در کشور فعالیت‌های خوبی در زمینه کشاورزی  و صنایع غذایی انجام داده‌اند و طبق جلساتی که با معاون علمی و فناوری رییس جمهور داشته‌ایم، دیدیم که بسیاری از اقدامات برای تولید محصولات حوزه کشاورزی و امنیت غذایی توسط محققان و فارغ‌التحصیلان کشور انجام ‌شده است.

ساداتی‌نژاد یادآور شد: این امر نشان می‌دهد که ما ظرفیت فوق‌العاده‌ای در شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه تولید محصولات کشاورزی داریم اما تاکنون به آنها اجازه ورود نداده‌ایم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در کمیسیون کشاورزی و محیط‌زیست مجلس، حمایت از این شرکت‌ها را فراهم کرده‌ایم، افزود: به نظر می‌رسد که صندوق نوآوری و شکوفایی باید خط ویژه‌ای برای حمایت از شرکت‌های فعال در حوزه کشاورزی و محیط‌زیست قرار دهد تا در وضعیت تحریمی بتوانیم از دستاوردهای محققان بهره ببریم.

ساداتی‌نژاد از آمادگی کمیسیون کشاورزی مجلس برای حمایت از محققان این حوزه خبر داد و تاکید کرد: کمیسیون کشاورزی و محیط‌زیست مجلس تلاش دارد که حمایت‌های لازم را در زمینه استفاده از ظرفیت‌های محققان در حوزه کشاورزی به کار بگیرد.

سرویس خبری: مجلس و دولت

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *