اهم اخبار

پیش بینی خرید تضمینی گندم به میزان هشت میلیون تُن در سال جاری

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از پیش بینی خرید تضمینی گندم به میزان هشت میلیون تُن در سال جاری در کشور خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایلنا؛ سید محمد آقامیری در حاشیه بازدید از سیلوی ذخیره سازی ۴٠ هزار تنی شهید مفتح شهرستان دشت آزادگان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۲۰ درصد از کل محصولات کشاورزی کشور در خوزستان تولید می‌شود و این ظرفیت  وجود دارد که تولید بیش از این افزایش پیدا کند.

وی افزود: در حال حاضر که فصل برداشت گندم است پیش‌بینی کرده‌ایم در سال جاری حدود هشت میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری کنیم و تاکنون ۳۰۰ هزار تن نیز خریداری شده است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بر پرداخت به موقع به کشاورزان تاکید کرد و گفت: تاکنون دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بابت گندم‌های خریداری شده در سال جاری به صورت علی الحساب به حساب کشاورزان واریز شده و به زودی نیز شورای سیاستگزاری قیمت خرید تضمین گندم را در سال جاری تعیین و مابقی مبلغ به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در سفر خود به خوزستان به همراه رئیس جمهور و هیات دولت از سیلوی خرید تضمینی گندم شهید مفتح سوسنگرد و هویزه، مرکز توسعه ماهیان بومی سوسنگرد، کانال آبرسانی AMC ابوحمیظه و کانال MC1 منطقه کوت حمیدی بازدید کرد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایلنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *