اهم اخبار

پیگیری اعضا سندیکای صنایع کنسرو در خصوص دریافت مجوز افزایش قیمت منطقی کالاهای مشمول قیمت گذاری

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

اعضا سندیکای صنایع کنسرو ایران با حضور در سازمان حمایت در خصوص مجوز افزایش قیمت کنسرو ماهی تون و رب گوجه فرنگی درخواست موافقت داشتند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از سندیکای صنایع کنسرو ایران؛ بیش از ۲۰ روز از مطالبه تولیدکنندگان صنایع کنسرو ایران در خصوص دریافت مجوز افزایش قیمت منطقى بر مبناى قیمت واقعى مواد اولیه و هزینه‌هاى تولید محصولات کنسروی می گذرد.

تعدادى از اعضای کمیته صنعت کنسرو آبزیان سندیکای صنایع کنسرو ایران با حضور در سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و پس از آن با حضور در دفتر محمدمهدی برادران، معاونت صنایع عمومی وزارت صمت درخواست موافقت با افزایش منطقى قیمت کنسرو ماهی تون را داشتند.

در جلسه مذکور رحمت‌الله نوروزى نماینده مردم على آباد و کتول و عضو کمیسیون کشاورزى مجلس و علیرضا شه پرست، مدیرکل صنایع غذایى وزارت صمت نیز حضور داشتند.

از آن جا که کالای کنسرو ماهی تون، بدون انجام بررسى هاى لازم و به صورت غیر کارشناسى مشمول قیمت گذاری تثبیتى و پیشینى شده است، فرایند اخذ مجوز افزایش قیمت این محصول بسیار پیچیده و زمانبر گردیده که این امر مشکلات فراوانى براى این صنعت ایجاد کرده است.

این در حالى است که دولت هیچ کنترل و نظارتى بر روى ماده اولیه اصلى این صنعت یعنى ماهى تون صید داخل ندارد و از ابتداى سال تا کنون قیمت ماهى تون صید داخل بیش از پنجاه درصد افزایش یافته است.

از طرف دیگر، روغن، قوطى، درب آسان بازشو، دستمزد و سایر هزینه هاى تولید نیز افزایش چشمگیرى را به خود دیده است که همه این موارد براحتى قابل احصاء می‌باشد.

طی مذاکرات و پیگیرى‌هاى فراوانى که از بیست روز گذشته توسط سندیکا با مسئولین وزارت صمت و سازمان حمایت صورت پذیرفته است تا کنون توسط ستاد تنظیم بازار هیچ اقدامى در جهت صدور مجوز افزایش قیمت منطقى کنسرو ماهى صورت نگرفته است.

تعلل بى مورد در این امر، ضمن سردرگمى و بلاتکلیفى تولیدکنندگان، وقفه در تولید را درپى خواهد داشت که این خود می‌تواند به کمبود کالا، تلاطم و آشفتگى در بازار، افزایش بیکارى، از دست دادن مشتری‌های صادراتی و افزایش نارضایتى عمومى منجر شود.

چنین مسائلی در مورد کنسرو رب گوجه فرنگی نیز صادق است.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: سندیکای صنایع کنسرو ایران

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *