اهم اخبار

کاهش قیمت گندم و خوراک دام در بازارهای جهانی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

کالاهای اساسی نظیر گندم، خوراک دام و دانه های روغنی در بازارهای جهانی با کاهش شدید قیمت مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از بلومبرگ؛ کاهش قیمت محصولات اساسی در بازارهای جهانی کلید خورده و نوید خوشایندی برای کشورهای وارد کننده است.

این کاهش قیمت ها بیشتر به دلیل عرضه مناسب کالا به بازار با گرم شدن هوا و رسیدن به فصل برداشت برخی محصولات از جمله گندم و غلات است.

سازمان خواروبار کشاورزی ملل متحد هم پیشتر اعلام کرده بود که شاخص قیمت مواد غذایی افت داشته و قیمتها نسبت به ماه های اخیر کاهش داشته است.

بر اساس گزارش بلومبرگ قیمت ذرت که بیشتر به عنوان خوراک دام استفاده می شود امروز در بازار کاهش ۱٫۵دلاری را تجربه کرد و هر بوشل از این محصول به قیمت ۵۸۳ دلار و ۵۰ سنت به فروش رفت.

قیمت گندم هم به عنوان موثرترین محصول در امنیت غذایی جهان ۶٫۷۵ دلار کاهش قیمت را تجربه کرد که هر بوشل از این محصول به قیمت ۶۲۷ دلار معامله شد.

کاهش قیمت در بازارهای جهانی محدود به این محصولات نبود بلکه دانه های روغنی هم افت قیمت داشتند به طوری که گیاه روغنی کانولا ۳٫۶ دلار کاهش قیمت را تجربه کرد.

امروز قیمت دام هم افت قیمت داشت به طوی که دام پروار ۳۷صدم درصد کاهش قیمت داشت.

پس از جنگ روسیه و اوکراین جهان با افزایش قیمت موادغذایی درگیر بود و قیمت ها در طی یکسال تا ۱۰۰ درصد رشد کرد اما اکنون با بهتر شدن نسبی اوضاع قیمت ها تا حدودی کاهشی شده است.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: بلومبرگ

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *