اهم اخبار

کاهش پذیرش دانشجو در رشته دامپزشکی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

 رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: با هماهنگی های به عمل آورده شده، کاهش پذیرش دانشجو با هدف ساماندهی فارغ التحصیلان دامپزشکی آغاز شده و باید آنرا یک موفقیت قابل توجه در این حوزه دانست.

محمدرضا صفری  در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت:در حال حاضر نزدیک به ۴۰ هزار نفر با مدرک دکترای تخصصی و تکنیسن دامپزشکی در عضویت سازمان نظام دامپزشکی کشور هستند.

وی به هماهنگی با وزارت علوم و دانشگاه آزاد برای کاهش جذب دانشجوی در رشته دامپزشکی اشاره کرد و گفت: در ۲ سال  گذشته حدود پنج  هزار دانشجو  در مقطع دکتری دامپزشکی در همه دانشگاه‌های دولتی و آزاد جذب می‌شدند که  این میزان  سال گذشته به سه هزار دانشجو و در سال جدید به حدود ۳۵۰ نفر گاهش پیدا کرده است  که یک موفقیت بزرگ برای نظام دامپزشکی در ساماندهی فارغ التحصیلان این بخش است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت : تمام سعی و تلاش مجموعه نظام دامپزشکی استفاده بهینه از فارغ التحصیلان این بخش در خدمت رسانی بهتر به بخش کشاورزی است .

وی با بیان اینکه برنامه هایی تدارک دیده شده که ساختار نظام دامپزشکی کشور منسجم و قوی تر شود،اظهار داشت: نظام دامپزشکی یک سازمان جامع و مردم نهاد متعلق به همه خانواده دامپزشکی کشور است.
صفری اظهار داشت: امروز سازمان نظام دامپزشکی در وضعیتی قرار دارد که توانمندی‌های بزرگ قانونی و جایگاه بسیار مهمی در سطح کلان تصمیم‌گیری‌ها دارد.
رییس ازمان نظام دامپزشکی کشور در خصوص آینده این سازمان و احتمال الحاق آن به وزارت بهداشت و درمان نیز گفت: در قانون جامع ایمنی غذایی آینده سازمان دامپزشکی از این حیث که در مجموعه جهاد کشاورزی باقی بماند و یا به وزارت بهداشت ملحق شود در حال بررسی است.

وی در ادامه به موقعیت کشاورزی استان قزوین اشاره کرد و گفت: استان قزوین دربخش های مختلف  کشاورزی بوپژه خدمات دامپزشکی و نظام دامپزشکی  پیشرو است .

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *