اهم اخبار

کشت و صنعت هفت تپه زیر مجموعه شرکت مادر تخصصی ایدرو می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه هنوز برگشت شرکت کشت و صنعت هفت تپه به صورت مکتوب به ما ابلاغ نشده است، گفت:‌ این شرکت زیر مجموعه شرکت مادر تخصصی ایدرو قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، به نقل از فارس؛ حسن علایی در مورد اینکه یکی از پیشنهادهای هفت گانه سازمان بورس و اوراق بهادار برای شورای هماهنگی اقتصادی که مورد  تصویب قرار گرفت، جبران زیان خریداران واحدهای سرمایه‌گذاری پالایش یکم بود و اکنون چگونه این زیان جبران می‌شود، گفت: هنوز مطلبی در این مورد به سازمان خصوصی‌سازی ابلاغ نشده که چگونه جبران زیان کنیم.

وی همچنین در مورد برگشت شرکت کشت و صنعت هفت تپه به دولت که با حکم قوه قضاییه انجام شد، عنوان کرد: هنوز به صورت مکتوب به سازمان خصوصی‌سازی ابلاغ نشده، بلکه به صورت شفاهی خبردار شده‌ایم و این کار نیاز به هماهنگی بین قوا دارد، تا شرکت کشت و صنعت بعد از برگشت به دولت دچار چالش نشود.

معاون سازمان خصوصی‌سازی در مورد اینکه بودجه اداره کشت و صنعت هفت تپه چگونه خواهد بود با توجه به اینکه طبق قانون باید هرگونه هزینه‌کرد براساس قانون بودجه و از قبل پیش‌بینی شده باشد، گفت: وقتی شرکتی به دولت برمی‌گردد، زیر نظر شرکت مادرتخصصی خود که در اینجا ایدرو به عنوان شرکت مادرتخصصی است، قرار می‌گیرد؛ بنابراین از بودجه عمومی شرکت‌ها می‌تواند استفاده کند. 

علایی این را هم گفت: البته خود شرکت هفت تپه از محل عملیات و تولید درآمد دارد، اما کسری بودجه داشت، طبق  سازوکار قانون از محل بودجه شرکت‌های دولتی و شرکت مادرتخصصی خود یعنی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، ایدرو استفاده می‌کند.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: فارس

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *