اهم اخبار

کمبودی در تامین ماهی شب عید نداریم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش آبزیان گفت: باوجود شرایط مساعد آبزی پروری و صید و صیادی، کمبودی در تامین ماهی شب عید نداریم.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارسلان قاسمی گفت: برآوردها حاکی از آن است که امسال تولید آبزیان به بیش از یک‌میلیون تن برسد.

او با بیان اینکه ۱۸۰ هزارهکتار اراضی میگو در کشور شناسایی شده است، افزود: اکنون ۴۰ هزارهکتار مزارع میگو در کشور استفاده می شود، همچنین ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی بلااستفاده در شمال و جنوب کشور داریم که با استفاده از این ظرفیت، ارتقای بهره وری و اصلاح گونه های ژنتیک امکان افزایش ۲ برابری تولید آبزیان وجود دارد.

قاسمی با اشاره به مشکلات نظام‌توزیع آبزیان گفت: در ارتباط با تامین آبزی پروری و صید و صیادی مشکلی نداریم و تنها نظام قیمت گذاری به سبب دیگر شاخص های اقتصادی و مشکلات سیستم توزیع با نوساناتی روبروست.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات و آبزیان با بیان اینکه قیمت ماهی در شب عید تابع مکانیزم عرضه و تقاضاست، گفت: در خصوص تامین ماهی شب عید مشکلی نداریم و همواره مردم می توانند با آرامش انواع ماهی و میگوی پرورشی را تهیه کنند.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *