اهم اخبار

کمک هوش مصنوعی به صنعت غذا – جلوگیری از هدر رفتن مواد غذایی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

 بسیاری از ما وقتی به فروشگاه‌ها (یا سوپر مارکت‌ها) می‌رویم، مواد غذایی را خریداری می‌کنیم که روی آن‌ها تاریخ انقضا خورده باشد. گاهی به دلیل مدت زمان کمی که تا تاریخ انقضای آن مانده، چند قلم از این کالا‌ها بدون استفاده دور ریخته می‌شوند یا کسی آن‌ها را از آن فروشگاه‌ خریداری نمی‌کند. از طرفی هدر رفتن مواد غذایی موجب انتشار گازهای گلخانه‌ای و تخریب محیط زیست می‌شوند. خب تکنولوژی در این مواقع است که باید به کمک انسان بیاید و با کمک هوش مصنوعی به صنعت غذا این معضلات را برطرف کند. برای جزئیات بیشتر با ما همراه باشید.

چگونگی کمک هوش مصنوعی به صنعت غذا

آنطور که از گزارش‌ها پیداست، مواد غذایی فاسد شده یکی از دلایل اصلی انتشار گاز‌های گلخانه‌ای است. همین امر موجب شده تا شرکتی به نام Wasteless دست به کار شود تا با استفاده از هوش مصنوعی، این معضل را برطرف کند. نحوه کارکرد آن هم بسیار جالب است. وقتی شما به فروشگاه رفته تا مواد غذایی مورد نیاز خود را خریداری کنید، هر چه به تاریخ انقضای محصولات نزدیک‌تر باشید، به صورت خودکار قیمت مواد غذایی آن فروشگاه نیز کاهش پیدا می‌کند (تخفیف می‌خورد) تا هر چه زودتر آن محصول فروخته و مصرف شود و به چرخه بازیافت نرسد. این بدان معناست که هر چه زمان انقضای یک محصول نزدیک‌تر باشد، قیمت آن نیز ارزان‌تر خواهد بود. شاید برخی از مغازه‌دارها به صورت خودکار این کار را انجام می‌دادند اما برای تمامی آن‌ها ثابت شده نبود.

بنا بر ادعای شرکت Wasteless، سیستم هوش مصنوعی آن‌ها می‌تواند تا ۴۰ درصد جلوی هدر رفت مواد غذایی در مغازه‌ها را بگیرد. این تیم در تلاش است تا با اصلاحاتی که در آینده قرار است به هوش مصنوعی خود اضافه کند، این رقم را به ۸۰ درصد برساند.

شرکت Wasteless از سال ۲۰۱۶ روی این پروژه تحقیق و توسعه انجام داده و در قدم اول قرار است تا در ۷۰۰ فروشگاه عمده مواد غذایی در سراسر جهان کار خود را آغاز کند.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *