اهم اخبار

کمک ۱۴ میلیارد دلاری جدید ترامپ به کشاورزان آمریکایی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

وزارت کشاورزی آمریکایی جزییات دور دوم کمک کرونایی برای کشاورزان که تحت آن ۱۴ میلیارد دلار به تولیدکنندگان محصولات بزرگی مانند مهمی مانند ذرت، سویا و گندم پرداخت می کند را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در همایش انتخاباتی در ویسکانسین که پایگاه مبارزاتی مهمی به شمار می رود، دور جدید کمکهای کرونایی برای کشاورزان را اعلام کرد.

این کمک جدید پس از برنامه کمک ۱۹ میلیارد دلاری انجام خواهد گرفت که ماه آوریل برای کمک به کشاورزان آمریکایی آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا اعلام شده بود. از بسته کمک اول، تاکنون کمتر از ۱۰ میلیارد دلار پرداخت شده است.

دولت ترامپ تاکنون ۲۸ میلیارد دلار کمک تجاری برای بخش کشاورزی فراهم کرده که در انتخابات ۲۰۱۶ و در طول سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به طور گسترده از رییس جمهور آمریکا حمایت کردند.

بسته جدید که تا حدود زیادی توسط شرکت اعتبار کالا تامین مالی می شود، شامل پول برای تولیدکنندگان محصولات کشاورزی ویژه، دام و طیور است.

سونی پردیو، وزیر کشاورزی آمریکا در بیانیه ای اظهار کرد ما به صحبتهای کشاورزان، دامداران و نهادهای کشاورزی درباره تاثیر شیوع پاندمی ویروس کرونا بر مزارع و مراتع کشورمان گوش کردیم و برنامه ای را برای تامین بهتر نیازهای آسیب دیدگان طراحی کردیم.

وزارت کشاورزی آمریکا همچنین اعلام کرد حداکثر ۱۰۰ میلیارد دلار کمک برای کشاورزان دخانیات بر اساس قانون کمک و امنیت اقتصادی ویروس کرونا فراهم خواهد شد.

دولت آمریکا اعلام کرده که محصولاتی مانند ذرت، سویا و گندم مشمول برنامه کمکی قرار می گیرند زیرا میانگین قیمت ملی آنها در فاصله ژانویه تا اواخر ژوییه حداقل پنج درصد کاهش پیدا کرده است.

با این حال قیمتها از آن زمان رشد قابل ملاحظه ای پیدا کرده است و خرید از سوی چین بهای معاملات سویا را به بالاترین حد در بیش از دو سال گذشته رسانده است. ذرت هم در بالاترین قیمت بیش از شش ماه اخیر معامله می شود و بهای گندم اخیرا به بالاترین حد در پنج ماه اخیر رسیده است.

بر اساس گزارش رویترز، ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا در اظهاراتی از کمک بیشتر دولت به صنایعی مانند کشاورزی و ایرلاینها در بحبوحه شیوع ویروس کرونا دفاع کرد اما کمک بیشتر چندانی برای بخشهای دیگر مانند رستورانها را اعلام نکرد و گفت: به این بخشها از راه دیگری کمک شده است.

سرویس خبری: بین الملل

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *