اهم اخبار

کوکا، پپسی یا کامبوچا؟

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

[heading]ورود نوشیدنی های جدید سالم در راستای تغییر ذائقه و کسب سهم بیشتر قفسه های فروشگاهی باید یکی از بزرگترین اهداف کارآفرینی در اقتصاد مقاومتی باشد.[/heading]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، برای جایگزینی نوشابه، نوشیدنی‌هایی نظیر چای سبز، شیر کم‌چرب یا شیر سویا، آب‌میوه‌های طبیعی، قهوه، چای سرد، آب انواع سبزیجات و حتی آب آشامیدنی به‌عنوان گزینه‌های جایگزینی مطرح می‌شود اما نوشیدنی جدیدی این روزها در قفسه فروشگاه‌ها دیده می‌شود به نام کامبوچا.

 »اوتما کومبوچا» شاید نامی عجیب باشد اما بر روی شیشه آن نوشته‌شده «نوشیدنی تخمیری کومبوچا» و جالب‌تر اینکه توی ترکیبات هم نوشته قارچ کومبوچا.

هیچ‌کس به‌درستی نمی‌تواند بگوید که منشأ قارچ کومبوچا کجا بوده و چگونه به وجود آمده است، اما می‌دانیم که بیش از دو هزار سال است، که آدمی آن را مصرف می‌کند. اصل مطلب این نیست که نخستین بار چینی‌ها یا کره‌ای‌ها، ژاپنی‌ها و یا روس‌ها آن را ابداع کردند.

 اگر دقیقش را بخواهیم، باید بگوییم که کومبوچا درواقع یک قارچ نیست بلکه اجتماعی از چند مخمر و باکتری است. حتی یکی از صاحب‌نظران آن را گلسنگ توصیف کرده است.

ریشه این اسم می‌تواند ژاپنی باشد که «کومبوچا» به معنی خزه قهوه‌ای چای و «چا» به معنی چای است.

 این نوشیدنی در قفسه‌های فروشگاهی کشور مشتریان خود را پیداکرده است و با افزایش تقاضا، میزان فروش و سفارش این کارخانه نیز شکل مناسبی را گرفته است.

اما از نوشیدنی‌هایی که امروز در بین عادت‌های غذایی ما جا خوش کرده‌اند به‌راستی کدام مفیدتر است، این سوالیست که سال‌هاست مطرح‌شده و هم چنان نیز مطرح می‌شود!

 تبلیغات رنگارنگی که هرکدام یکی از نام‌های این نوشابه‌های ناسالم(اعم از رژیمی یا غیر رژیمی) را تبلیغ می‌کنند می‌آیند و می‌روند اما هیچ‌کدام به اثرات ناسالم و مضر این نوشابه‌ها هرگز اشاره‌ای نمی‌کنند درحالی‌که مصرف نوشابه‌های گازدار با کاهش تراکم استخوانی و استئوپروز در ارتباط است ؛ بسیاری از ما از این واقعیت کاملاً آگاهی داریم اما علیرغم آن، هم چنان به مصرف این نوشابه‌های مضر ادامه می‌دهیم، بدون این نوشابه‌های گازدار، پیتزا و یا سایر غذاها از گلوی ما پایین نمی‌رود!

اگر واقعاً برای رفع تشنگی از این نوشابه‌های ناسالم استفاده می‌کنیم چندین جایگزین مناسب و سالم در دسترس وجود دارند که می‌توانند تشنگی شمارا برطرف کنند.

البته «اوتما» به معنی قورت ندادن است و این واژه ای است که خانم آفاق شادمانی مدیرعامل این کارخانه به کامبوچا اضافه کرده است تا مردم با مزه مزه کردن این نوشیدنی از آن لذت ببرند. 

اوتما کامبوچا یک نوشیدنی مفید و سلامت بخش است که از تخمیر چای در محیط، نوعی مخمر به نام کامبوچا حاصل می‌شود که مزن آن خوشایند و چیزی بین آب  سیب ترش و سرکه سیب است. 

در همین خصوص، آفاق شادمانی مدیرعامل این شرکت درباره تأسیس این کارخانه اظهار کرد: نقطه آغاز این محصول از سال ۸۸ کلید زده شد و در طول این سال‌ها با بهره‌گیری از تحقیقات و با توان فنی کارشناسان این کارخانه، راه تولید نوشیدنی  طبیعی و سالم برداشته است. 

وی گفت: امروز ۶طعم از این نوشیدنی در فروشگاه‌های سراسر کشور در دسترس مشتریان قرارگرفته است اما طبق مجوز وزارت بهداشت و استاندارد اجازه تولید ۱۰طعم دیگر وجود دارد که درمجموع ۱۶طعم به دست مشتریان در آینده‌ای نزدیک می‌رسد.

این کارآفرین افزود: امروز این نوشیدنی مشتریان خود را در شهرهای تهران، شیراز، بندرعباس، یزد، کرمان، اصفهان و … پیداکرده است و محدودیتی در مقابل افزایش سفارش نداریم و روزانه تا ۱۰هزار لیتر نیز به تقاضای مشتری، پاسخ مثبت داده‌شده است.

وی گفت: امیدواریم این نوشیدنی بتواند جایگزین نوشابه‌های فعلی شود که ترکیبات شیمیایی آن برای بدن مفید نیست، شود ؛ البته اگر مشتریان یک‌بار از این نوشابه استفاده کنند طبیعتاً متقاضی استفاده از این نوع محصول می‌شوند.

فاطمه کاشانی

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *