اهم اخبار

گرسنگی در دنیا به بالاترین رقم طی ۱۵ سال گذشته رسید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

بحران کرونا باعث شده ۳ میلیارد نفر در دنیا هزینه یک رژیم غذایی سالم را نداشته باشند و گرسنگی به بالاترین رقم طی ۱۵ سال گذشته برسد.

 به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از بلومبرگ، بحران اقتصادی و اختلال در سیستم غذایی در نتیجه همه‌گیری ویروس کرونا سوء تغذیه در زنان و کودکان را بدتر کرده و ۳۰ میلیارد دلار به بهره‌وری دنیا در آینده خسارت می‌زند.

 طبق جدیدترین مطالعه‌ای که در مجله نیچر فود منتشر شده، ۳ میلیارد نفر هزینه یک رژیم غذایی سالم را به خاطر همه‌گیری کرونا ندارند. این شرایط برای مادران و کودکان در کشورهای کم درآمد و دارای درآمد متوسط وخیم تر است.

 زنجیره های عرضه برای مواد غذایی مغذی و فاسدشدنی مثل میوه‌ها، سبزیجات، لبنیات، گوشت و ماهی باعث بی‌ثباتی قیمت و کاهش مصرف آنها شده است. خانواده ها به منابع ارزانتر غذایی مثل غذاهای پر نشاسته، غلات، روغن‌ها و مواد غذایی فرآوری شده با کیفیت پایین‌تر روی آورده‌اند.

 بحران کرونا باعث می شود تا ۲۰۲۲، تعداد کودکانی که وزنشان نسبت به قد آنها پایین است، ۹٫۳ میلیون نفر افزوده شود و ۲٫۶ میلیون کودک دیگر هم قد کوتاه‌تری نسبت به سنشان داشته باشند. این بحران باعث مرگ ۱۶۸۰۰۰ کودک و ۲٫۱ میلیون مورد کم خونی در مادران خواهد شد. 

 محققان عقیده دارند اگر یک اقدام سریع و استراتژیک در مورد این بحران صورت نگیرد، کرونا نه تنها نابرابری در بیماریها، سوء تغذیه و مرگ و میر را شدیدتر می‌کند، بلکه توسعه سرمایه های انسانی و رشد اقتصادی برای نسل آینده را به خطر می‌اندازد.

 طبق گزارش سازمان ملل، گرسنگی در دنیا به بالاترین رقم طی ۱۵ سال گذشته رسیده و یک دهم جمعیت دنیا در ۲۰۲۰ سوءتغذیه داشته‌اند. بنابراین دنیا برای رسیدن به هدف پایان گرسنگی تا ۲۰۳۰ راه سختی در پیش دارد.

سرویس خبری: بین الملل

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *