اهم اخبار

گلایه بخش خصوصی از تصمیمات اقتصادی دیرهنگام دولت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس اتاق تهران از عدم ترخیص برخی کالاها و ماندن طولانی مدت در گمرک گلایه کرد و گفت: تصمیمات دیرهنگام دولت فعالان اقتصادی را با مشکل روبه رو کرده است.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، مسعود خوانساری در جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه دولت در بسیاری از موارد، دیرهنگام تصمیم می‌گیرد، اظهار داشت: نمونه این ورود دیرهنگام دولت در ترخیص خودروهای وارداتی است که روند ترخیص خودروهای وارداتی با مصوبه جدید هیأت دولت آغاز شده، اما متأسفانه در بسیاری از موارد از جمله لوازم آرایشی و بهداشتی و سایر اقلام، هنوز هم کالا در گمرکات رسوب شده است.

وی با اشاره به گذشتن بیش از ده ماه از ماندن محصولات آرایشی و بهداشتی در گمرکات، گفت: علیرغم پیگیری‌های دولت، همچنان مشکلات پابرجا است، همچنین کالاهای زیادی هستند که به سرنوشت همین اقلام دچار شده و در گمرکات باقی مانده اند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران، ادامه داد: به دلیل کمبود بودجه دولت، فشارهایی از بابت تأمین اجتماعی و مالیات به بنگاههای اقتصادی وارد می‌شود که این موارد تأثیر منفی بر محیط کسب و کار کرده داشته و آنها را نیز دچار مشکل می‌کند.

خوانساری تصریح کرد: اگر فرصت جذب سرمایه‌گذاری خارجی فراهم نیست، فضای کسب و کار را هم نباید برای سرمایه گذاران داخلی نامساعد کنیم. هزینه آلودگی هوا بالغ بر ۸ میلیارد دلار در روز برآورد شده است که عمدتاً کشورهای چین، آمریکا و هند بیشترین زیان را می‌بینند؛ این در حالی است که در چین بالغ بر ۱٫۸ میلیون نفر در سال، در هند ۱ میلیون نفر و در کل دنیا ۴٫۵ میلیون نفر در دنیا تلفات به ثبت رسیده است.

وی در پایان  گفت: در گذشته نگاه به بخش خصوصی مثبت نبود؛ به همین دلیل باید در اقشار مختلف مردم، نفوذ را داشته باشیم؛ به همین دلیل تلاش کرده‌ایم که با ایفای مسئولیت‌های اجتماعی کار را پیش بریم. در پایان از فعالان اقتصادی درخواست دارم تا در رسانه‌های مجازی نقش جدی داشته باشند.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *