اهم اخبار

یونس ژائله در دیدار با سرکنسول ایران در جمهوری خودمختار نخجوان:دیپلماسی اقتصادی در خدمت توسعه روابط تجاری با همسایگان قرار گیرد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سیداحمد حسینی، سرکنسول ایران در جمهوری خودمختار نخجوان با یونس ژائله، رئیس اتاق تبریز دیدار و درباره زمینه گسترش تجارت با جمهوری خودمختار نخجوان گفت‌وگو کرد.

یه گزارش اگروفودنیوز،رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز در دیدار با سرکنسول ایران در جمهوری خودمختار نخجوان درباره راهکارهای توسعه روابط اقتصادی با این جمهوری گفت‌وگو کرد.

یونس ژائله با اشاره به اهمیت همکاری‌های دو جانبه با کشورهای همسایه از سرکنسول ایران در جمهوری خودمختار نخجوان خواست برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری استان آذربایجان شرقی با این جمهوری، بسترهای لازم برای دیدارهای دو جانبه و ایجاد مرکز تجاری را فراهم کند.

او شناخت وضعیت موجود جمهوری خودمختار نخجوان برای تأمین نیازهای بازار آن و سیاست‌گذاری برای گسترش روابط دو جانبه را یکی از اقداماتی عنوان کرد که در توان مسئولان دستگاه دیپلماسی است و گفت: همکاری اتاق‌های بازرگانی با مسئولان دیپلماسی کشور امکان حضور مؤثر و مستمر در بازارهای جهانی و منطقه‌ای را فراهم می‌کند.

رئیس اتاق تبریز پیوستن ایران به کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا را از دیگر فرصت‌های مناسب اقتصادی برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای عضو این اتحادیه خواند.

در ادامه، سیداحمد حسینی سرکنسول ایران در جمهوری خودمختار نخجوان با تأکید بر دیدگاه مثبت دولت و شهروندان این جمهوری خودمختار در راستای گسترش روابط دو جانبه با ایران، از رئیس اتاق تبریز خواست تا امکان حضور مستمر هیات‌های تجاری و اقتصادی دو کشور، در تبریز و نخجوان را با هدف گسترش همکاری‌های دو جانبه را مهیا کند.

رضا کامی دبیر هیات رئیسه اتاق تبریز نیز با اشاره به اهمیت گسترش روابط اقتصادی و تجاری استان و جمهوری خودمختار نخجوان، اظهار امیدواری کرد: دیپلماسی اقتصادی با حمایت همه‌جانبه دستگاه دپیلماسی کشور در خدمت توسعه روابط تجاری با همسایگان قرار گیرد و از این مسیر امکان گسترش روابط اقتصادی و تجاری استان آذربایجان شرقی و جمهوری خودمختار نخجوان بیش‌ازپیش مهیا شود.

او احیای مسیرهای ترانزیتی بین دو کشور ایران و جمهوری خودمختار نخجوان را از دیگر موارد قابل‌تأمل مسئولان ارشد دو کشور و فعالان اقتصادی دانست و افزود: استفاده از مسیرهای ترانزیتی این جمهوری می‌تواند در توسعه اقتصادی استان و کشور نقش مؤثری داشته باشد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *