اهم اخبار

۱۲ هزار تن انار از باغات باغملک برداشت می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر جهاد کشاورزی باغملک با بیان اینکه پیش بینی می‌شود ۱۲ هزار تن محصول انار در شهرستان برداشت شود، گفت: برداشت محصول انار در این شهرستان از اوایل شهریورماه شروع شده است و این عملیات تا نیمه نخست آبان ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ یوسف پیش‌بین با اشاره به آغاز برداشت انار از باغات باغملک اظهار کرد: میزان سطح باغات انار در این شهرستان حدود ۸۵۰ هکتار است که هر ساله از این سطح و در هر هکتار بین ۱۵ تا ۲۰ تن انار برداشت می‌شود.

وی بیان کرد: امسال به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی در استان عملکرد این باغات کاهش پیدا کرد و از هر هکتار ۱۲ تا ۱۵ تن انار تولید می‌شود.

پیش‌بین با بیان اینکه پیش بینی می‌شود ۱۲ هزار تن محصول انار در شهرستان برداشت شود، تصریح کرد: برداشت محصول انار در این شهرستان از اوایل شهریورماه شروع شده است و این عملیات تا نیمه نخست آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: ارقام محلی تولیدی در باغات باغملک شامل رقم پوست سبز دانه قرمز، پوست سبز دانه شیرین، پوست قرمز و جفتی زرد انار و ارقام تجاری این محصول شامل رباب، شیشه گپ، زاغ اردکان و شهوار می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی باغملک اظهار کرد: انار تولیدشده در شهرستان جهت تازه‌خوری روانه بازار می‌شود و بخشی دیگر از این محصول پس از فرآوری به صورت رب انار، ناردانه و آب انار قابل استفاده است.

سرویس خبری: استان ها

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *