اهم اخبار

۲۵ هزار هکتار میگوی پرورشی در هرمزگان واگذار شده است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به اینکه ۲۵ هزار هکتار میگوی پرورشی در استان واگذار شده است، گفت: تاکنون ۱۰ هزار هکتار از مزارع پرورش میگوی هرمزگان به بهره برداری رسیده و ۱۵ هزار هکتار آن نیز در حال ساخت است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا، عباس مویدی در نشست بررسی مسائل و مشکلات بیمه مراکز تکثیر و مزارع پرورش میگو استان و اتحادیه آبزیان و تعاونی های سایت های پرورش میگو استان افزود: استان هرمزگان مستعد ۵۰ هزار هکتار اراضی پرورش میگو با ظرفیت تولید ۱۴ میلیون و ۴۰۰ قطعه است.

وی بیان کرد: در استان هرمزگان هم اکنون ۲۴ مرکز تکثیر با ظرفیت چهار میلیون و ۶۰ قطعه بچه میگو به مرحله بهره برداری رسیده و در حال تولید است و تولید میگوی استان سالانه بیش از ۲۶ هزار تن است.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، فعالیت های شیلاتی به ویژه پرورش میگو و ماهی را از محورهای توسعه و اشتغال ساحل نشینان دانست و بیان کرد: امید است با تلاش های در حال انجام شاهد تسهیل و ارتقای در تولیدات شیلاتی باشیم.

بیمه آبزیان باید به یک صنعت تبدیل شود

مدیرکل شیلات هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت بررسی مستمر مسائل و مشکلات مراکز تکثیر و پرورش میگو در راستای مرتفع سازی مشکلات و افزایش تعامل در راستای تولید پایدار گفت: بیمه آبزیان باید به یک صنعت تبدیل شود، در این صورت تمامی سرمایه گذاران می توانند به نحو احسن از آن سود ببرند که خوشبختانه گام های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

مسعود بارانی افزود: برنامه ریزی هرچه بهتر تامین و تولید خوراک استاندارد و بهداشتی میگو، پیگیری تامین مولد خوب و با کیفیت و عاری از بیماری، پیگیری رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فنی در مزرعه ها و مراکز تکثیر میگو توسط بخش خصوصی و ایجاد هماهنگی بیشتر بین تولیدکنندگان و دستگاه های متولی در جهت رفع موانع تولید از مهم‌ترین مورادی بوده که باید پیوسته پیگیری شود.

وی با اشاره به لزوم بررسی مشکلات بیمه مراکز تکثیر و پرورش میگو افزود: بیمه آبزیان باید به یک صنعت تبدیل شود، در این صورت تمامی سرمایه گذاران می توانند به نحو احسن از آن سود ببرند که خوشبختانه گام های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

بارانی، بازنگری ظرفیت تولید مراکز تکثیر، تمدید پروانه بهره برداری مراکز تکثیر براساس ظرفیت جدید، برگزاری نشست های کمیته پایش با حضور حداکثری تعاونی‌ها، بازدیدهای مستمر از مراکز تکثیر و سایت های پرورش میگوی استان، استقرار نمایندگان بیمه توسط اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان استان را از مهم‌ترین موضوع های مطرح شده در این نشست عنوان کرد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *