اهم اخبار

۲ میلیون و ۸۸۰ هزار تن کود کشاورزی درکشور تامین شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون فنی و کنترل کیفی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: این شرکت ۲میلیون و ۸۸۰ هزار تن انواع کودهای فسفاته، ازته و پتاسه مورد نیاز بخش کشاورزی تولید و تامین کرده‎‌است.

شمس الله ملازداه روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از این میزان کود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن اوره و ۶۸۰ هزار تن افسفاته و پتاس است.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر ۸۵ درصد کودهای توزیعی در کشور از منابع و شرکت‌های داخلی تامین و تنها ۱۵ درصد وارد می‌شود و براساس برنامه‌ریزی و مناقصه‌های انجام شده تلاش می‌شود آرام آرام این میزان واردات نیز از منابع داخلی کشور تامین شود.

ملازاده یادآور شد: همچنین یکهزارو ۵۰۰ تن بذر برنج تهیه شده و سال آینده ۲هزار تن بذر برنج مورد نیاز کشاورزان تامین می‌شود.

معاون فنی و کنترل کیفی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: علاوه براین ۱۰هزار تن بذر گندم و جو و ۳۵۰ تن انواع بذر دانه‌های روغنی نیز تامین شده‌است.

وی ادامه داد: تامین ماشین آلات مورد نیاز بخش کشاورزی از جمله دیگر خدمات شرکت خدمات حمایتی بخش کشاورزی است که با شرکت‌های معتبر داخلی براساس قیمت‌های مصوب قرارداد منعقد و امکان تامین ابزار لازم و خدمات پس از فروش برای کشاورزان تامین شده‌است.

ملازاده گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا تلاش شده کود و سایر نهاده‌های کشاورزی مورد نیاز کشاورزان بموقع تامین و در اختیار آنها قرار گیرد برهمین اساس روزانه ۱۰ هزار تن کود بدون مشکل در کشور تامین و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی به کشاورزان اطمینان داد شرکت خدمات حمایتی بخش کشاورزی عزم خود را برای تامین بموقع و با کیفیت کود به کار بسته و هیچ نگرانی در این بخش وجود ندارد.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *