اهم اخبار

۵۷۸ هزار تن خربزه در خراسان رضوی برداشت شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۵۷۸ هزار تن خربزه طی سال زراعی جاری از ۳۴ هزار هکتار جالیز در این استان برداشت شده است.

نجفقلی صالحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خراسان رضوی با رتبه نخست سطح زیر کشت خربزه در کشور تولیدکننده ۱۷ تن از این محصول در هر هکتار است.
وی از آغاز کار برداشت هندوانه نیز در خراسان رضوی خبر و ادامه داد: از ۱۸ هزار هکتار جالیزی زیر کشت این محصول امسال ۳۹۶ هزار تن هندوانه برداشت شده است.
معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: میانگین برداشت هندوانه در این استان ۲۲ تن در هر هکتار است.
وی در ادامه اظهار کرد: با هدف کاهش مصرف آب، کشت نشاء و روش کشت زیر پلاستیک امسال بین کشاورزان خراسان رضوی محبوبیت بالایی پیدا کرده است.
صالحی افزود: کاهش مصرف آب و افزایش میزان تولید از جمله ویژگیهای کشت زیر پلاستیک محصولاتی مانند خربزه، طالبی و هندوانه است.
وی همچنین زودرس بودن محصول، صرفه جویی آب، افزایش کیفیت محصول و تسهیل در مبارزه با آفات را از مهمترین مزایای کشت به روش نشاء برشمرد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی
ادامه داد: هم اکنون محصولات هندوانه برداشتی از جالیزهای تایباد، سبزوار، داورزن و نیز خربزه تایباد و داورزن به بازار آمده و محصول سایر شهرستانها نیز طی روزهای آینده وارد بازار می شود.
یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین در خراسان رضوی زیر کشت محصولات زارعی و باغی است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *