اهم اخبار

۷۰ درصد دامداران از بازار آزاد نهاده می‌خرند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل سابق اتحادیه دامداران گفت: از مجموع ۲۱ هزار و ۵۰۰ دامدار تنها ۵۰۰ نفر انبارهایشان از نهاده مملو است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعید سلطانی سروستانی با اشاره به اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد دامداران نهاده مورد نیاز را از بازار آزاد تامین می‌کنند، اظهار کرد: از مجموع ۲۱ هزار و ۵۰۰ دامدار حاضر در انجمن، تنها ۵۰۰ نفر انبارهایشان از نهاده با نرخ مصوب مملو است و باقی گاوداران محتاج خوراک هستند.

او افزود: بنابر آمار ۲۰ تا ۳۰ درصد دامداران نهاده مورد نیاز را از سامانه بازارگاه تامین می‌کنند و مابقی برای سیرکردن شکم دام‌هایشان مجبور به خرید از بازار آزاد هستند.

سلطانی سروستانی مشکلات سیستم توزیع را یکی از دلایل رانت و فساد در بازار نهاده‌های دامی برشمرد و گفت: با وجود مشکلات فراوان بازار نهاده‌های دامی، شفاف سازی در عرضه نهاده از طریق سامانه بازارگاه باید صورت گیرد.

مدیر عامل سابق اتحادیه دامداران از انباشت دام روی دست دامدار خبر داد و گفت: قرارداد‌های پشتیبانی امور دام یک طرفه است به طوری که دامداران حاضر نیستند دام خود را بدهند، در حالی که صادرات هدفمند جوابگوست.

وی ادامه داد: با توجه به بازار پسندی دام در حوزه خلیج فارس صادرات دام به بازار‌های هدف با مدیریت باید صورت گیرد و در مقابل دام ارزان وارد شود تا بازار داخل متشنج نشود.

سلطانی گفت: حداقل قیمت تمام شده هر کیلو دام سنگین را ۴۵ تا ۴۶ هزار تومان و حداقل قیمت تمام شده هر کیلو دام سبک را ۵۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو دام سبک ۴۲ هزار تومان و هر کیلو دام سنگین ۳۸ هزار تومان است.

سلطانی در پایان تصریح کرد: تا زمانی که مدیریت واحدی صورت نگیرد، دامداران همچنان دچار زیان خواهند بود.

سرویس خبری: دام و طیو رو آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *