اهم اخبار

۳۱ هزار تن زردآلو از باغات شاهرود برداشت خواهد شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس اداره جهاد کشاورزی شاهرود با اشاره به پیش‌بینی برداشت ۳۱ هزار تن زردآلو از باغات شهرستان، گفت: بیشتر حجم این میوه به مصرف تازه خوری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از مهر، حمید آقا بیکی در حاشیه بازدید از باغات زردآلو شاهرود از آغاز برداشت این محصول خبر داد و ابراز داشت: برداشت زردآلو در این شهرستان تا اواخر مردادماه ادامه خواهد یافت.

وی ضمن بیان اینکه برداشت ۳۱ هزار تن زردآلو از باغات شاهرود برای سال جاری پیش بینی می‌شود، افزود: این در حالی که سرما و طوفان باعث کاهش حجم تولید این محصول در این شهرستان شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شاهرود بابیان اینکه عوامل جوی و تغییرات اقلیم سطح تولید محصول زردآلو را کاهش داده است، ابراز داشت: این عوامل محیطی ۵۰ درصد خسارت به تولید زردآلو در شاهرود وارد کرده است.

آقا بیکی ضمن بیان اینکه شاهرود شش هزار و ۲۰۰ هکتار باغ زردآلو دارد، تصریح کرد: ارقام مختلفی از جمله نصیری، منوچهری، جهانگیری، حاج محمدی، قوامی، رجبعلی، کبرایی، غیاثی و خیبه ای در این میزان باغ زردآلو شاهرود کشت و تولید می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه از میزان باغ زردآلو موجود پنج هزار و ۲۰۰ هکتار بارور است، افزود: از هر هکتار باغ زردآلو ۱۲ تن محصول برداشت می‌شود که ۷۰ درصد آن به مصرف تازه خوری می‌رسد.

سرویس خبری: استان ها

منبع: مهر

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *