اهم اخبار

آغاز خرید تضمینی دانه‌ روغنی سویا از کشاورزان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی از آغاز خرید تضمینی دانه‌ روغنی سویا از نخستین روزهای آبان خبر داد و گفت: خرید تضمینی این محصول در استان های مازندران و گلستان آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مرتضی سعادتی کیا از آغاز خرید تضمینی دانه روغنی سویا از نخستین روزهای آبان خبر داد و گفت: خرید تضمینی این محصول در استان‌های مازندران و گلستان آغاز شده است.

این مقام مسئول اظهارداشت: از زمان شروع خرید تضمینی دانه روغنی سویا تاکنون ۱۹۶ تن از این محصول در استان‌های مازندران و گلستان خریداری و در سامانه‌های این شرکت ثبت شده است.

سعادتی کیا با اشاره به اینکه عمده این محصول در استان‌های گلستان، مازندران و اردبیل تولید می‌شود، افزود: براساس اعلام مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی انتظار می‌رود امسال ۵۰ هزار تن از این محصول در استان‌های مذکور تولید شود.

وی اعلام کرد: خرید دانه‌های روغنی سویا تنها ازطریق سامانه جامع پهنه بندی سازمان جهادکشاورزی انجام می‌شود و محصول کشاورزانی که در این سامانه ثبت نام نکرده باشند، تحویل گرفته نمی‌شود.

مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران یادآور شد: امسال در راستای سیاست‌های حمایتی دولت مقدار ۱۲۶ هزار و ۷۴۶ تن کلزا به ارزش بالغ بر ۱۳ هزارو ۴۰۴ میلیارد ریال از کشاورزان استان‌های کشور خریداری می‌شود ضمن اینکه تمامی مطالبات کشاورزان نیز پرداخت شده است.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *