اهم اخبار

آغاز کشت قراردادی پنبه، چغندرقند، کلزا و سورگم در سالجاری

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اجرای کشت قراردادی را راه حلی مناسب برای پایداری تولید محصولات کشاورزی دانست.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از سازمان تعاونی روستایی، اسماعیل قادری‌فر مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در رابطه با اجرای کشاورزی قراردادی در کشور اظهار داشت: در سالجاری علاوه بر کشت قراردادی برنج، پنبه، چغندرقند، کلزا و سورگم را در دستور کار قرار داده‌ایم.

اسماعیل قادری فر گفت: اجرای کشت قراردادی، راه حلی مناسب برای پایداری تولید محصولات کشاورزی به شمار می‌رود.

وی افزود: در این نوع کشت، تمرکز کشاورزان برنامه ریزی تولید محصول باکیفیت با کمترین هزینه ها است و در عین حال کشاورز دیگر دغدغه ای برای فروش محصول خود نخواهد داشت که همین امر موجب عزت و اقتدار کشاورزان میشود.

قادری فر بیان کرد: منظور از کشت قراردادی این است شخصی که محصولی را تولید می کند باید بداند که چه کسی محصول وی را خریداری می کند و شخص خریدار باید به کشاورز سرویس دهد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: این پشتیبانی ها شامل اعطای بذر، سم، کود و ارائه مساعده و آموزش های ترویجی و انتقال تکنولوژی به کشاورز است که در نهایت منجر به خرید محصول می شود و این سبب میشود تا نهاده کشاورز به موقع تامین شود و عملکرد در واحد سطح افزایش یابد و زارع نیز هیچ گونه دغدغه ای برای خرید محصول نخواهد داشت.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خاطر نشان کرد: افزایش بهره وری از منابع آب و خاک، تولید برنامه‌ای کشت محصولات کشاورزی، ایجاد ثبات و پایداری تولید، افزایش کیفیت محصول ، کاهش هزینه‌های عملیات تولید ، رعایت الگوی کشت و استفاده از یارانه‌ها از اهداف این طرح است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در راستای این امر مهم، به نقش کلیدی شبکه تعاونی روستایی در حمایت از بهره برداران بخش کشاورزی و به استفاده از تفکر و دانش فنی در راستای بهبود وضعیت موجود، افزایش بهره وری و استفاده بهینه از امکانات موجود اشاره و بر توسعه فعالیتها و راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی و همچنین گسترش فعالیتهای متقابل و درون شبکه‌ایی تاکید کرد.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *