اهم اخبار

اجرای کامل سامانه فروش آرد در کشور

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل هماهنگی آرد و نان شرکت بازرگانی دولتی ایران، از اجرای کامل سامانه یکپارچه مدیریت آرد کشور (سیما) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ محمد حسین جلالی از اجرای کامل سامانه فروش آرد در کشور خبر داد و گفت: پس از بیست و پنجم دیماه، همه عملیات فروش آرد کشور در سراسر کشور از طریق سامانه یاد شده انجام خواهد شد که این سامانه قادر است مراحل فروش و توزیع و حمل آرد را رصد و از بروز تخلفات احتمالی جلوگیری کند.

وی افزود: سامانه یکپارچه مدیریت آرد کشور پس از آسیب شناسی در حوزه فروش و توزیع، تلاش‌ها و پیگیری‌های یک سال و نیم در اول سال‌ِجاری آماده سازی شد و از ۸ مهر ماه به صورت پایلوت در چند استان اجرا شد.

جلالی اضافه کرد: این سامانه با هدف نظارت بر توزیع و جلوگیری از خروج آن از شبکه در دو بخش یک بخش نظارت حمل آرد از کارخانه تا نانوایی و بخش دوم سامانه فروش بدون نظارت بر حمل آرد به طور آزمایشی راه اندازی شد.

وی گفت: این سامانه ابتدا در آذربایجان غربی به صورت پایلوت راه اندازی شد و نتایج موثری از آن حاصل شد. سپس در کل آذربایجان و استان سمنان نیز پایلوت اجرا شد.

مدیر کل هماهنگی آرد و نان شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: پس از اجرای پایلوت سامانه سیما در این ۲ استان، (سهیمه آرد) ۱۱ استان در سامانه بارگذاری شد و از ۲۵ دی‌ماهسهمیه تمام استان‌ها بارگذاری شد تا از ۲۵ تا ۲۸ دی نانوایان بتوانند آرد مورد نظر خود را خریداری کنند.

جلالی گفت: با تلاش نیرو‌های متخصص این اداره کل تمامی اطلاعات از سامانه اولیه فروش آرد به سامانه جدید منتقل شد و با فعال شدن کامل سامانه (سیما) سامانه قدیمی غیر فعال شده است

وی ادامه داد: در هفته نخست فروش آرد با سامانه سیما که از ۲۵ دیماه تا اول بهمن ماه ثبت شده است حمل مقدار ۱۳۰ هزار تن از آرد نوع یک (۶۶۵ تومان) و ۶۹ هزار تن آرد نوع ۲ از (۹۰۰ تومان) که در مجموع ۱۹۹ هزار تن است ثبت شده است که متوسط فروش روزانه ۲۸ هزار تن است.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *