اهم اخبار

مدیرعامل اتحادیه دام سبک: خرید حمایتی دام زنده کمکی به دامدار نمی کند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

افشین صدردادرس گفت: با توجه به نبود امکانات نگه داری دام از سوی دولت و تاخیر در پرداخت، خرید حمایتی دام زنده کمکی به دامدار نمی کند.

‌به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ صدردادرس مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: طرح حمایتی دام زنده زمانی موثر و در راستا با حمایت از دامدار است که وجه آن یک هفته پس از خرید پرداخت شود. با توجه به آنکه دولت در چارچوب قانونی خاص باید هزینه کند، از این رو امکان ذخیره سازی دام و اجاره واحد دامداری را ندارد.

به گفته مدیر عامل اتحادیه دام سبک، وظیفه دولت خرید حمایتی و عرضه به مردم است، چنانچه قرار است ۴۵ تا ۵۰ روز بعد وجه دامداران پرداخت شود کمکی به دامدار نمی‌کند.

پشتیبانی امور دام به عنوان متولی امر در راستای تنظیم بازار و حمایت از دامدار همیشه اقدام به ذخیره سازی گوشت در سردخانه‌ها می‌کرد تا با توزیع در سطح کشور از گرانفروشی و التهابات بازار بکاهد.

بنابر تصمیمات اخیر مسئولان شرکت پشتیبانی امور دام، برای اولین بار در هفته‌های گذشته موضوع ذخیره سازی دام زنده سبک و سنگین آغاز شد که مسئولان تشکل‌ها و تولیدکنندگان اعتراضاتی نسبت به این موضوع دارند.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *