اهم اخبار

احتمال توقف کامل کشاورزی در عراق به علت کم‌آبی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

کمیسیون کشاورزی و منابع آبی مجلس عراق توصیه کرد که در صورت عدم بارندگی در فصل زمستان آینده، برنامه‌های کشاورزی در سراسر کشور متوقف شود.

 به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از الصباح؛ «عادل المختار»، مشاور کمیسیون کشاورزی و منابع آبی مجلس عراق گفت که این کمیسیون از سران سیاسی عراق خواسته که از اهرم‌های فشار خود بر کشورهای همسایه برای وادار کردن آنها به پیوستن به توافقات و معاهده‌های بین‌المللی درباره تقسیم آب‌های مشترک استفاده کند.

وی افزود: که ذخایر آبی کشور به کم‌تر از ۲۰ میلیارد متر مکعب کاهش یافته که این حجم از کم‌آبی در کشور کم‌سابقه است و تأکید کرد که کمیسیون کشاورزی توصیه کرده که در صورت عدم بارندگی کافی در فصل زمستان، برنامه کشاورزی در سراسر کشور متوقف شود.

المختار بر ضرورت یافتن راه حلی برای برطرف کردن پیامدهای منفی کاهش منابع آبی و از همه مهم‌تر آلودگی در مناطق مرکزی و جنوبی و بیابان‌زایی و افزایش مهاجرت خانواده‌ها به خصوص در تالاب‌ها و روستاها به شهرهای بزرگ، گفت که باید دولت برای کاهش مصرف آب و توقف پروژه‌های پرمصرف مانند پرورش ماهی و نیز تغییر نظام آبیاری برنامه‌ای تعریف کند.

وی افزود: که کمیسیون کشاورزی مجلس عراق اخیرا توصیه کرده که کمپینی بین‌المللی با همکاری نهادهای بین‌المللی به منظور آگاهی‌بخشی درباره وضعیت خطرناک منابع آبی عراق و اقدامات کشورهای مصب در سدسازی و تغییر مسیر رودخانه‌ها راه‌اندازی شود.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: الصباح

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *