اهم اخبار

احداث پایانه صادراتی از الزامات ساماندهی محصولات صادرات محور است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی بر تولید محصولات باغی صادرات محور با فراهم کردن زیرساخت‌های صادراتی و احداث پایانه صادراتی انار و محصولات کشاورزی در ساوه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ زهرا جلیلی مقدم در حاشیه برگزاری نشست بررسی فنی احداث پایانه صادراتی انار و محصولات کشاورزی ساوه اظهار کرد: اخذ تائیدیه استانی احداث پایانه صادراتی انار و محصولات کشاورزی شهرستان ساوه انجام شده و هم اکنون در مرحله صدور مجوز است و برای ۱۵ آبان ماه عملیات اجرایی احداث آن آغاز خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت موضوع احداث این پایانه در حوزه بازرگانی باید تبیین شود تا احداث پایانه در فاز عملیاتی قرار گیرد، تصریح کرد: در حوزه صادرات محصول باید نشستی با مقامات اقتصادی وزارت امور خارجه برای توسعه صادرات خارجی انجام شود تا انار ساوه و سایر تولیدات کشاورزی در بازارهای خارجی حضور پررنگ تری داشته باشند.

جلیلی مقدم با بیان اینکه معرفی محصول انار و فرآورده‌های آن باید به خوبی انجام شود و در معرض نمایش عمومی قرار گیرد، گفت: به همین منظور پیشنهاد می‌شود از ظرفیت غرفه‌های تک محصولی با هماهنگی سازمان میادین میوه و تره بار تهران برای عرضه محصول انار ساوه و معرفی این محصول استفاده شود.

وی بیان کرد: اتحادیه باغداران در حوزه فرآوری انار می‌تواند در قالب شرکت تعاونی اقدام به دریافت تسهیلات و راه‌اندازی واحد تولیدی فرآوری انار در این شهرستان کند.

این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی در ادامه بر تولید کیفی محصولات باغی صادرات محور با فراهم کردن  زیرساخت‌های صادراتی و همچنین احداث پایانه صادراتی انار و محصولات کشاورزی در ساوه تاکید کرد و گفت: یکی از برنامه هایی که می تواند به تقویت صادرات کمک کند ساماندهی صادرات است که در این میان احداث پایانه صادراتی یکی از الزامات در حوزه ساماندهی محصولات صادرات محور است.

وی با اشاره به اینکه چهار استان کشور حجم قابل توجهی از تولید محصول انار را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: احداث پایانه صادراتی انار و سایر محصولات کشاورزی می تواند مشکلات و موانع پیش روی صادرات انواع محصولات کشاورزی به ویژه انار به عنوان محصول شاخص ساوه را برطرف کند.

جلیلی مقدم با تاکید بر نگاه صادرات محور وزارت جهاد کشاورزی به تولید محصولات کشاورزی به ویژه تولیدات باغی گفت: این وزارتخانه از ایجاد پایانه صادراتی در هر نقطه از کشور حمایت کرده است و امیدواریم احداث پایانه صادراتی در قطب تولید انار کشور نیز انجام شود و باغداران دغدغه صادرات محصول کیفی خود را نداشته باشند.

مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی در سفر به ساوه پس از شرکت در نشست بررسی فنی احداث پایانه صادراتی انار و محصولات کشاورزی ساوه در بخشداری مرکزی، از سردخانه نگهداری تولیدات کشاورزی ساوه و همچنین تعدادی از باغات انار این شهرستان و همچنین مکان جانمایی شده برای احداث پایانه صادراتی انار و محصولات کشاورزی بازدید کرد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *