اهم اخبار

ارزآوری ۱۲ میلیون دلاری صادرات فرآورده‌های دامی از استان سمنان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: بیش از ۱۲ میلیون و ۶۸ هزار دلار محصولات و انواع فرآورده‌های دامی و دامپزشکی استان سال ۱۴۰۱ صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا؛ حمیدرضا حسینی ابراز کرد: استان سمنان در بخش‌های مختلف مانند محصولات لبنی، آلایش غیرخوراکی دام، داروهای دامپزشکی، کرک و موی بز، تخم‌مرغ خوراکی و نطفه‌دار در سال گذشته صادرات داشت.

وی ادامه داد: استان سمنان یکی از قطب‌های مهم کشور در زمینه تولید داروهای دامی است و بیش از ۱۱۱ تن و ۷۶۰ کیلوگرم انواع داروهای دامی از مبدا سمنان به خارج از کشور صادر شد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی مانند انگلستان، ایتالیا، کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای آسیای میانه، مقصد صادراتی انواع محصولات دامی و دامپزشکی استان است و محصولات صادراتی استان سمنان در سال گذشته طی ۱۲۸ محموله به کشورهای مختلف صادر شد.

حسینی بیان کرد: برای جابه‌جایی ۲۱۴ هزار و ۵۱۷ راس دام سبک گواهی حمل وارده بین استانی یا بیرون استانی طی سال ۱۴۰۱ صادر شد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان تصریح کرد: ۷۷ محموله غیرمجاز در زمینه حمل غیرمجاز دام و فرآورده‌های دامی با نظارت هوشیارانه کارشناسان دامپزشکی در سال گذشته شناسایی و توقیف شد.

بر اساس این گزارش، یک میلیون و ۶۳۳ هزار و ۳۸۱ راس دام سبک، ۸۵ هزار و ۴۰۰ راس دام سنگین، ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر شتر، هفت هزار و ۸۹ راس دام تک‌سمی وجود دارد.

شهروندان هرگونه موارد مشکوک و آلودگی در عرضه فرآورده‌های دامی و پروتئینی را می توانند با تماس با شماره تلفن ۱۵۱۲ سامانه ویژه دامپزشکی گزارش کنند.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *