اهم اخبار

رییس هیئت مدیره مجتمع صنعتی غذایی و کشاورزی گلها: ارزش افزوده یک بشکه زرشک بیشتر از نفت است/ بسته بندی مناسب با وجود عدم برخورداری از ماشین آلات به روز ممکن نیست

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مهدی کریمی تفرشی گفت: ۵۰ میلیون متر مربع زمین قابل زراعت در کشور وجود دارد که فقط از نیمی از آن کشت می‌شود. درحالی که می‌توان از آن برای سرمایه گذاری صادراتی استفاده کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایلنا، مهدی کریمی تفرشی رییس هیئت مدیره گروه صنعتی آل.م.کا.تی و رییس هیئت مدیره مجتمع صنعتی غذایی و کشاورزی گلها با اشاره به سابقه ۱۰۰ ساله صنایع غذایی گلها گفت:‌ برند گلها اولین برندی است که توانسته قدمت یک صد ساله از یونسکو تهران را دریافت کند. این برند همچنین توانسته با تولید ۵۰۰ اسکیو کالا بزرگترین تنوع سبد مواد غذایی و گواهی نامه‌های بین‌المللی در ایران را از آن خود کند و در تمامی استان‌های کشور نمایندگی فعال داشته باشد.

وی با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی این هلدینگ عنوان کرد:‌ درگذشته فعالیت‌های خیرخواهانه شرکت گلها به صورت غیرمتمرکز و پراکنده انجام می‌شد؛ ‌اما امروز علاوه بر متمرکز کردن این فعالیت ها، تمامی کارکنان در این خیریه عضو هستند.

کریمی تفرشی ادامه داد: برند هورین از دیگر زیرمجموعه‌های این هلدینگ بزرگ است که در راستای شرکت در مزایده و مناقصه‌ها و تامین مواد اولیه سازمان‌ها فعالیت دارد.

وی تیستی را به عنوان یکی دیگر از برندهای تابعه این مجموعه معرفی کرد و گفت: در این مجموعه برندهای صادراتی صنایع غذایی گلها تهیه و تدوین می‌شود. طراحی و رسالت این برند به طور ویژه به منظور صادرات بوده و به تازگی توانسته است در برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز ورود پیدا کند.

رییس هیئت مدیره مجتمع صنعتی غذایی و کشاورزی گلها ادامه داد: همچنین زیر مجموعه منتظرالمهدی یکی از قدیمی‌ترین مراکز فرهنگی و جزو پنج هیئت قدیمی استان تهران به شمار می‌رود، در این مرکز علاوه بر مراسمات مذهبی، کلاس‌های آموزش در خانواده و قرآن و مسائل فرهنگی نیز برگزار می‌شود.

به گفته وی؛ پایگاه خبری ایونا نیوز نیز تمامی اخبار بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و هنری منتشر می‌شود.

رئیس هلدینگ آل.ام.کا.تی میزان تولید خود را درسال ۱۴۰۱ مکفی اعلام کرد و افزود: متاسفانه نوسانات ارزی و رکود شدید دست در دست هم داده و به عنوان موانعی سرراه تولید کنندگان قرار گرفتند. با این حال تلاش شده تا تولید ضربه نبیند و میزان آن نسبت به سال قبل کمتر نشود.

وی اظهار کرد: براساس آمارهای سازمان‌های ذیربط، محصولات گروه صنعتی صنایع غذایی گلها با بیش از ۴ هزار پرسنل شاغل در این مجموعه،  53 درصد بازار رقابت را در اختیار دارد،‌ محصولات این شرکت اعم از نمک‌های تسویه شده، انواع آردها، انواع ادویه جات و چاشنی‌ها، غلات حبوبات خشکبار و سبزیجات خشک و مخلوط، کنسروها، سوپ‌های نیمه آماده مکمل‌ها پودر ژله‌ها پودر کیک خانواده رشته‌ها، خانواده کافی‌ها، زعفران و گیاهان دارویی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، دبی، قطر، عمان، ترکمنستان، آذربایجان، گرجستان و به تازگی به کشور روسیه صادر می‌شود.

رییس هیئت مدیره مجتمع صنعتی غذایی و کشاورزی گلها گفت: یک بشکه زرشک ایران ده‌ها برابر ارزش افزوده بیشتری نسبت به نفت دارد، این درحالی است که متاسفانه در کشور به این ظرفیت‌ها توجه نمی شود. حدود ۵۰ میلیون متر مربع زمین قابل زراعت در کشور وجود دارد که فقط از نیمی از آن کشت می‌شود. درصورتی که میتوان از آن برای سرمایه گذاری کشورهای منطقه استفاده کرد. چراکه بسیاری از محصولات ایران بی‌رغیب بوده و قابل رقابت با کشورهای دیگر است.

وی عدم برخورداری از ماشین‌آلات به‌روز را یکی از موانع بزرگ رشد تولید در این صنف نام برد و گفت: این درحالی است که مقام معظم رهبری تاکید دارند که شرکت‌ها خام فروشی نکنند و محصولات خود را با بسته بندی شیک به بازار عرضه نمایند. درصورتی که به دلیل عدم واردات ماشین آلات به روز مورد نیاز به دلیل تحریم‌ها و نوسانات نرخ ارزی مجبور به بهسازی ماشین آلات قدیمی هستیم و به دلیل این موضوع نمی‌توانیم بسته بندی‌های به روزی را داشته باشیم.

وی درخصوص بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان نیز گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ شروع به ارائه مستنداتی کرده‌ایم تا قدم‌هایی به سمت دانش بنیان شدن برداریم و خوشبختانه تا امروز پیشرفت های خوبی نیز در این مورد داشته ایم.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: ایلنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *