اهم اخبار

ارزش محصول پسته امسال استان سمنان ۳۰ هزار میلیارد ریال است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود ۵۴ هزار تن پسته تازه با ارزش بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال از باغ های استان برداشت شود.

به گزارش ایرنا، مهدی قرائیان روز چهارشنبه به رسانه ها اظهار داشت: ۲۴ هزار هکتار از باغهای استان به کشت محصول پسته اختصاص دارد که این میزان شامل ۳۷ درصد از مساحت کل باغ ها و معادل ۱۶ درصد از کل سطح سبز کشاورزی استان سمنان است. 

وی با اشاره به ارقام مهم پسته استان سمنان گفت: ارقام پسته استان بیشتر شامل رقم عباسعلی، اکبری، خنجری، احمد آقایی و شاه‌پسند است. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه کار برداشت ارقام پیش‌رَس مانند شاه‌پسند و عباسعلی از اواخر مردادماه و اوایل شهریورماه آغازشد افزود: پیش‌بینی می‌شود برداشت ارقام دیررس تا اواسط مهرماه ادامه داشته باشد. 

قرائیان خاطرنشان کرد: استان سمنان چهارمین تولیدکننده عمده پسته در کشور و حائز رتبه نخست از لحاظ میزان تولید در واحد سطح است.

وی با بیان اینکه پسته استان سمنان دارای ویژگی‌های خاص و مهمی است اضافه کرد: محصول پسته در استان به‌ویژه در شهرستان دامغان علاوه بر کیفیت بسیار مطلوب، با شرایط آب و هوایی این استان نیز سازگار است. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به عملکرد بالای تولید پسته در هر هکتار از باغهای این استان عنوان کرد: پسته با توجه به همه این ویژگی‌ها از مزیت‌های نسبی بسیاری از اراضی باغی در استان سمنان است و جایگاه ویژه‌ای در الگوی کشت این استان پهناور دارد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *