اهم اخبار

استان همدان رتبه نخست پلاک کوبی دام در کشور را دارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت که این استان موفق به کسب رتبه نخست پلاک کوبی دام سنگین و رتبه هفتم پلاک کوبی دام سبک در سطح کشور شده است.

به گزارش پایگاه خبری اگروفودنیوز، منصور رضوانی جلال در نشست اعضای کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان، اظهار داشت: طرح پلاک کوبی دام‌ها به عنوان یک راهکارهای مهم و اساسی برای پیشگیری از قاچاق، سال گذشته آغاز شد که با توجه به ایجاد محدودیت و هزینه، مورد استقبال دامداران استان قرار نگرفت.

وی افزود: با توجه به تصویب این طرح در هیات دولت و ضرورت اجرای آن، اقدام های تنبیهی و تشویقی به منظور مشارکت دامداران در پلاک کوبی و هویت دار کردن دامها در سطح استان همدان پیشبینی شده است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: اقدام های تنبیهی شامل جلوگیری از خروج دام فاقد پلاک، جلوگیری از ذبح دام پلاک کوبی نشده و همچنین ممانعت از فروش دام است که اجرای این مولفه های تنبیهی مستلزم همکاری همه جانبه دستگاه های متولی و مسوول دراین حوزه است.

رضوانی جلال گفت: همچنین ابزارهای تشویقی نظیر تخصیص نهاده به دامدارانی که اقدام به پلاک کوبی دام های خود کنند نیز پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: استان همدان دارای یک میلیون و ۷۲۹ هزار راس دام سبک و سنگین است که برای یک میلیون و ۳۳ هزار راس معادل ۶۱ درصد دام‌های استان پلاک تهیه شده و از این تعداد ۷۳۳ هزار دام نیز پلاک کوبی شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: تاکنون اطلاعات مربوط به حدود ۴۶ درصد دام‌های پلاک کوبی شده استان همدان در سامانه ثبت شده است.

رضوانی جلال گفت: جلوگیری از خروج دام، موجب تثبیت قیمت گوشت قرمز در استان همدان شده و قیمت دام زنده سبک و سنگین نیز در این استان کاهشی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار داشت: قیمت مرغ نیز با توجه به جوجه ریزی و تامین نهادهای مورد نیاز در حال کاهش است به گونه ای که قیمت مصوب مرغ زنده هر کیلوگرم ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین شده که هم اینک با قیمت ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان هم مشتری ندارد و قیمت مصوب برای عرضه گوشت مرغ نیز در بازار ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان برای هرکیلوگرم اعلام شده است.

سرویس خبری: استان ها

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *