اهم اخبار

استقبال آمریکایی‌ها از پروتئین گیاهی درپی کمبود گوشت در فروشگاه‌ها

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

بحران صنعت گوشت در آمریکا که به دنبال ابتلای کارکنان این صنعت به کرونا و افزایش قیمت‌ها و کمبود گوشت در فروشگاه‌های مواد غذایی رخ داد، موجب شده است تا نیمی از مردم این کشور پروتئین گیاهی را جایگزین این محصول کنند.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، به نقل از بیزینس تایمز، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بحران صنعت گوشت در آمریکا به دنبال ابتلای کارکنان این صنعت به کرونا و افزایش قیمت‌ها و کمبود گوشت در فروشگاه‌های مواد غذایی، موجب شده است تا نیمی از مردم این کشور پروتئین گیاهی را جایگزین این محصول کنند.

در یک نظرسنجی که در ایالات متحده در پایان ماه مه انجام شد، مشخص شد که ۵۲ درصد از پاسخ دهندگان فکر می‌کنند صنعت مواد غذایی باید بیشتر روی غذاهای بدون گوشت تمرکز کند تا به حل بحران کمبود کمک کند.

این نظرسنجی که از ۹۹۸ نفر از مردم آمریکا انجام شد همچنین نشان داد که نیمی از پاسخ دهندگان تصور نمی‌کنند که صنعت گوشت به سلامتی کارگران خود اهمیت بدهد و ۶۵ درصد نیز معتقدند که این صنعت برای مراقبت از حیوانات ارزشی قائل نمی‌شود.

جاش بالک، معاون بخش حفاظت از حیوانات اهلی در انجمن انسانی آمریکا می‌گوید: بیماری کووید-۱۹ مانند یک چراغ راه را برای مصرف کنندگان روشن کرده است تا بتوانند انتخاب‌های خود را ارزیابی کنند و اینکه آیا می‌خواهند به خرید گوشت ادامه بدهند یا خیر.

فروش شرکت «ایمپاسیبل فودز» و همچنین شرکت «بیاند میت» که محصولات پروتئین گیاهی تولید می‌کنند، در فروشگاه‌های مواد غذایی در سراسر ایالات متحده افزایش یافته است.

بر اساس داده‌های آماری شرکت نایلسن، خرید محصولات جایگزین گوشت در هشت هفته منتهی به ۲۵ آوریل نسبت به دوره مشابه در سال گذشته سه برابر شده است.

سرویس خبری: بین الملل

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *