اهم اخبار

اظهارات اصناف مبنی بر مجاز بودن افزایش ۴ درصدی قیمت‌ها رد شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

یک مقام مسوول در ستاد تنظیم بازار اظهارات رییس اتاق اصناف تهران مبنی بر مجاز بودن افزایش چهار درصدی قیمت‌ها به دلیل اصلاح قیمت بنزین را رد کرده و نسبت به هرگونه گران‌فروشی و افزایش خودسرانه قیمت‌ها به تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان کالا، هشدار داد.

چند روز پیش قاسم نوده فراهانی – رییس اتاق اصناف تهران – در حاشیه پنجمین اجلاس فصلی اتاق اصناف ایران در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد:” حمل و نقل کالاها بیشتر با گازوئیل است که گران نشده است، با این وجود قیمت بنزین سهمیه‌ای ۵۰ درصد افزایش داشته است و ممکن است فعالان صنفی و تاجران بار خود را با کامیون یا وانتی حمل کنند و کرایه بیشتری بپردازند.

این فعالان اقتصادی نباید افزایش کرایه را روی هر کالا اضافه کنند، بلکه باید کل افزایش قیمت حمل و نقل را تقسیم بر همه کالاها کنند که محاسبات نشان می‌دهد نهایت افزایش قیمت قابل پذیرش چهار درصد خواهد بود، اما بیشتر از این پذیرفته نمی‌شود… افزایش قیمت چهار درصدی از همین الان می‌تواند اعمال شود”.

در واکنش به این اظهارات یک مقام مسوول در ستاد تنظیم بازار در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: اظهارات رییس اتاق اصناف تهران مبنی بر مجاز بودن افزایش چهار درصدی قیمت‌ها نادرست بوده و رد می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش از این سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ابلاغ کرده و اخیرا نیز مصوبه آن تمدید شده که بدون اجازه سازمان حمایت کسی اجازه افزایش قیمت‌ها را ندارد، خاطرنشان کرد: در این رابطه هیچ تصمیمی راجع به افزایش قیمت کالا گرفته نشده است و بدون بررسی سازمان حمایت و موافقت ستاد تنظیم بازار، هیچ تولیدکننده و تامین کننده‌ای حق افزایش قیمت کالاها را ندارد.

این مقام مسوول در ستاد تنظیم بازار درباره اظهارات رییس اتاق اصناف تهران مبنی بر مجاز بودن افزایش چهار درصدی قیمت‌ها، اظهار کرد: اصناف هر پیشنهادی دارند باید به سازمان حمایت اعلام کنند تا بررسی و تصویب شود و تا پیش از آن هیچ کس حق افزایش قیمت ندارد.

وی در پاسخ به اینکه رییس اتاق اصناف تهران گفته از همین الان می‌توانند چهار درصد افزایش قیمت را اعمال کنند، تاکید کرد: با هرگونه افزایش قیمت خودسرانه به جرم گران‌فروشی، برخورد تعزیراتی می‌شود.

پویش “بدون درج قیمت نخرید” راه افتاد

این مقام مسوول در ستاد تنظیم بازار همچنین از راه افتادن پویش “بدون درج قیمت نخرید” خبر داد و خاطرنشان کرد: این پویش فعلا در استانهای خراسان شمالی و خراسان رضوی راه افتاده که از همه مردم می‌خواهیم به آن بپیوندند و از مغازه‌ها و فروشگاه‌هایی که قیمت را روی کالاها درج نکرده‌اند، خرید نکنند.

وی ادامه داد: از نظر ما هر فروشگاهی که قیمت کالا را درج نکند، نیت گران‌فروشی دارد، با این حال ما مراکز فروشگاهی متعدد عرضه کالا داریم و از مردم می‌خواهیم فقط از مراکزی که درج قیمت کرده‌اند، خرید کنند.

این مقام مسوول در ستاد تنظیم بازار خاطرنشان کرد: درج قیمت کالا از گران‌فروشی و نوسان قیمت‌ها جلوگیری کرده و کمک می‌کند که قیمت‌ها به ثبات برسد.

وی تاکید کرد: طبق ابلاغ صورت گرفته از این به بعد بازرسان سازمان حمایت، اصناف و تعزیرات؛ در هر مغازه و فروشگاهی که قیمت‌ها را درج نکند، به اضافه تخلف عدم درج قیمت، تخلف گران‌فروشی نیز در پرونده آنها ثبت می‌شود.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *