اهم اخبار

اعتراض واردکنندگان نهاده‌های دامی به کارگروه ارزی وزارت صمت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دامی در نامه‌ای به رئیس کارگروه ارزی وزارت صمت اعلام کرد: معدودی از شرکت‌ها با استفاده از روش‌های مختلف سعی در استفاده از موقعیت های انحصاری برای خود دارند.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور در نامه‌ای به رئیس کارگروه ارزی وزارت صمت اعلام کرد: معدودی از شرکت‌ها مسیر برابر و شفاف را بر نتابیده و با استفاده از روش‌های مختلف سعی در استفاده از رانت و موقعیت‌های انحصاری برای خود دارند. در متن این نامه آمده است:

با عنایت به تأکیدات ویژه سرپرست محترم وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص لزوم اخذ اطلاعات در فرایندهای برابر و به دور از هرگونه تبعیض یا رانت برای برخی از فعالین واردات کالاهای اساسی و همچنین عملکرد شفاف این اتحادیه در این زمینه، متأسفانه بعضاً مشاهده می‌گردد معدودی از شرکت‌ها مسیر برابر و شفاف را بر نتابیده و با استفاده از روش‌های مختلف سعی در استفاده از موقعیت‌های انحصاری برای خود دارند.

در همین ارتباط نیز در لیست ارسالی ذرت رسوبی به شماره ۲۲۸۸۸/م/۹۹ مورخ ۹۹.۳.۱۴ شرکت… و شرکت … بدون معرفی اتحادیه و به استناد درخواست خود شرکت، اضافه گردیده که این امر در درجه اول تضییع حقوق سایر شرکت‌هایی که از طریق اتحادیه و قبل این شرکت‌ها محموله رسوبی داشته اند را در پی داشته که اعتراضات به حقی نیز ایجاد نموده است.

علی ایحال چنانچه این قبیل رویه‌ها مورد تأیید مدیران محترم کارگروه ارزی می‌باشد. ترتیبی اتخاذ فرمائید که تمام وارد کنندگان مستقیماً اقدام به ارسال اطلاعات به آن کارگروه نموده تا از تبعات بعدی برای این تشکل پیشگیری گردد.

در غیر این صورت استدعا دارد نسبت به رسیدگی و برخورد باهرگونه تخلف در این فرایند حساس دستور فوری صادر فرمائید.

کد خبر 4945038

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *