اهم اخبار

اعطای امتیازهای مالیاتی و بیمه‌ای در مقابل قطعی برق واحدهای صنعتی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس اتاق تبریز در شورای گفت‌وگوی استان آذربایجان شرقی بر ضرورت اعطای امتیاز و تخفیف‌های مالیاتی و بیمه‌ای در مقابل قطعی برق واحدهای صنعتی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از اتاق بازرگانی ایران؛ یونس ژائله با اشاره به قطعی برق واحدهای صنعتی و تولیدی استان آذربایجان شرقی گفت: قطعی برق منجر به فلج شدن صنایع استان می‌شود و اما اگر قرار است با قطعی برق در این بخش مواجه شویم باید یکسری امتیازات به صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی داده شود.

یونس ژائله در هفتاد و چهارمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی ادامه داد: اگر قطعی برق اتفاقی خارج از اراده باشد پس باید در مقابل آن یکسری امتیازات از بابت مالیاتی یا بیمه تأمین اجتماعی برای صاحبان صنایع در نظر گرفته شود چراکه باوجود قطعی برق، واحدها همچنان باید نسبت به پرداخت حق بیمه و مالیات مبادرت بورزند که لازم است این تدبیر صورت گیرد که واحدها باوجود تعطیلی چگونه باید این هزینه‌ها را پرداخت کنند.

او با بیان اینکه در شرایط فعلی باید دستگاه‌های اجرایی یاریگر بخش تولید باشند، گفت: اینکه از همه طرف به بخش تولید و صنعت فشار وارد کنیم، قطعاً این فشار، می‌تواند سبب اتفاقات ناگواری برای بخش صنعت شود که گریبان گیر کل جامعه خواهد شد. باید با مدیریت صحیح همه‌جانبه، این بحران را رد کنیم.

ژائله با اشاره به چالش‌های واحدهای تولیدی در تأمین ورق‌های فولادی گفت: فاصله قیمتی محصولات فولاد در بورس کالا و بازار باید کمتر شود. اختلاف حدود شش هزارتومانی در ورق فولادی، جدی بوده و نیازمند اقدامات کنترلی لازم است.

مدیرعامل گروه صنعتی شیرین عسل در خصوص مشکلات ناشی از عدم اجرای کامل قانون مالیات بر ارزش‌افزوده واحدهای تولیدی نیز گفت: در خصوص ایجاد صندوق‌های مکانیزه و تجهیز فروشگاه‌ها به این مورد به‌صورت موفقیت‌آمیزی عمل نکرده‌ایم. عدم اجرای کامل قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، واحدهای تولیدی را دچار مشکل می‌کند.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: اتاق بازرگانی ایران

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *