اهم اخبار

افزایش هزینه‌ها و دستمزد باعث افزایش هزینه تولید شده است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

یک تولیدکننده با بیان اینکه افزایش قیمت موادغذایی سالانه باید انجام شود و این روندی طبیعی است که سال‌ها اجرا شده، گفت: افزایش هزینه‌های بیمه، انرژی، حمل و نقل و دستمزد هر ساله افزایش می‌یابد که مجموع آن باعث افزایش قیمت تمام شده تولید می‌شود و تولیدکننده ناچار به افزایش قیمت است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا؛ قاسمعلی حسنی با بیان اینکه پنج شاخصه هر ساله برای تولیدکننده افزایش پیدا می‌کند، اظهار داشت: مالیات، بیمه، انرژی، حمل و نقل و کارگر هر ساله افزایش می‌یابد که مجموع آن برای تولیدکننده منجر به افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ محصولات می‌شود.

وی با بیان اینکه افزایش هزینه‌ها بر روی قیمت تولید کالا تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: با محاسباتی که انجام می‌شود افزایش ۲۵ درصدی نرخ کالاهای تولیدی برای مصرف‌کننده روندی طبیعی است.

دبیرکل سابق اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه افزایش نرخ‌ها به طور قطع برای تولیدکننده اعمال می‌شود، تاکید کرد: برای کنترل قیمت کالای نهایی، بخش خصوصی نیاز به حمایت دولت و مدیریت در این بخش دارد.

وی با تاکید بر اینکه افزایش سالانه قیمت کالاها اجتناب ناپذیر است، تاکید کرد: در صورتی که برای افزایش نرخ‌ها ممانعتی ایجاد شود، تولیدکننده برای به صرفه کردن کالای خود نیاز به کاهش حجم عرضه محصولات و کوچک‌کردن کالاها می‌شود.

حسنی با بیان اینکه با وجود افزایش دستمزد کارگر، ‌ نیروی انسانی لازمه تولید است، تاکید کرد: اقتصاد موضوعی آزاد است و باید آزادانه با آن برخورد شود و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها تولیدکننده را متضرر خواهد کرد.

به گفته وی، حمایت در این زمینه موجب رونق تولید و افزایش صادرات می‌شود؛ زیرا در ایران اکنون در موقعیت پولی خوبی قرار دارد.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *