اهم اخبار

افزایش هزینه‌های باغداری قیمت میوه را ۵۰ درصد گران کرد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نایب رییس اتحادیه باغداران کشور گفت: افزایش چند برابری هزینه‌های تولید در بخش باغبانی، ۵۰ درصد میوه را نسبت به سال قبل گران کرده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی شادلو نایب رییس اتحادیه باغداران کشور گفت: تنوع اقلیمی و شرایط طبیعی پتانسیل خوبی برای تولید انواع میوه در کشور فراهم کرده است و این فرصت خوبی برای به دست آوردن جایگاه در جهان است به طوری که رتبه ششم و هفتم تولید را در جهان داریم.

او با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌ها در بخش کشاورزی افزود: قیمت نهاده‌هایی مانند کود؛ سموم؛ مکانیزاسیون؛ ادوات کشاورزی و ابزار و لوازم جمع آوری محصولات باغی افزایش ۴ برابری داشته است.

او ادامه داد: افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی هزینه‌های تولید را در بخش باغبانی چند برابر کرده است که باعث افزایش قیمت ۵۰ درصدی میوه نسبت به سال قبل شده است.

شادلو اظهار کرد: باغداران در چنین شرایطی که گرانی نهاده‌ها فشار دو چندانی را به آن‌ها وارد کرده است، اما همچنان در خط مقدم تولیدات باغی هستند.

نایب رئیس اتحادیه باغداران کشور دستگاه‌های نظارتی را موظف به نظارت بربخش‌های عمده فروشی تا خرده فروشی برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها دربازار مصرف دانست و تصریح کرد: بهترین ملاک برای تشخیص قیمت میوه میادین میوه و تره بار هستند و طبق قانون میادین اجازه افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی قیمت از مرحله عمده تا خرده فروشی را دارند و بیشتر از این غیر قانونی است.

او با بیان اینکه امسال در تولید سیب و مرکبات وضعیت خوبی در کشور داشتیم، گفت: رشد تولید پشتیبان و تنظیم کننده بازار است. میوه شب عید نه تنها گران نمی‌شود بلکه شاهد بازاری پایدار خواهیم بود و با توجه به شرایط پیش بینی شده برای عرضه میوه به بازار آمادگی داریم و دستگاه‌های نظارتی هم باید به کمک ما بیایند تا شاهد بازاری آرام در آستانه سال نو باشیم.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *