اهم اخبار

افزایش ۶ درصدی صید کیلکا در آب‌های گیلان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون صید و بنادر ماهی‌گیری اداره‌کل شیلات گیلان از افزایش ۶ درصدی صید کیلکا در استان گیلان خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون چهارهزار و ۴۱۳ کیلو گرم کیلکا در سواحل گیلان صید شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا؛ مسعود نیک پور اظهار داشت: سال قبل چهار هزار ۱۶۳ کیلوگرم ماهی کیلکا در آبهای دریای خزر در محدوده استان گیلان صید شد که امسال با رشد ۶ درصدی همراه بود. 

به گفته او از مجموع کیلکاهای صید شده در گیلان، چهار هزار و ۳۱۰ تن برای تولید پودر ماهی راهی کارخانه شد و ۱۰۳ تن نیز برای مصرف مردم روانه بازار و کارخانه های فرآوری شده است.

وی ارزش فروش ناخالص ماهی کیلکا را حدود ۲۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو ماهی برای مصرف انسانی هفت هزار تومان و در روی اسکله صیادی برای کارخانجات پودر ماهی پنج هزار ۶۰۰ تومان می‌باشد. 

معاون صید اداره‌کل شیلات گیلان با اشاره به افزایش سه درصدی میزان دریا نوردی شناورهای کیلکاگیر گفت: سرانه صید هر شناور به ۱۴۷ تن رسیده است و شناورهای کیلکاگیر این استان از ابتدای سال جاری تاکنون در یکهزار و ۹۲۷ شب دریانوردی موفق به صید کیلکا شده اند.

ماهی کیلکا با جثه بسیار کوچک (به طول متوسط ۷ تا ۱۰سانتی متر و وزن ۷ تا ۱۰ گرم) سرشار از پروتئین، ویتامین و کلسیم است. تاکنون سه گونه ماهی کیلکا آنچووی، چشم درشت و ماهی کیلکا معمولی در دریای خزر گزارش شده است.

ماهی کیلکا در طول روز به صورت گله متراکم یافت می شود و با تاریک شدن هوا پراکنده می گردند. فرمانده شناورهای صید کیلکا قبل از تاریک شدن هوا با استفاده از دستگاه ماهی یاب عملیات تعقیب گله های ماهی کیلکا را انجام می دهد.

سرویس خبری: استان ها

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *