اهم اخبار

امکان صادرات ۶ میلیارد دلاری صنایع غذایی و آشامیدنی ظرف مدت ۵ سال

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون امور صنایع وزارت صمت، رسیدن به صادرات حداقل ۶ میلیارد دلاری ظرف مدت ۵ سال را با تدوین و اجرای برنامه عملیاتی زنجیره ارزش صنعت غذا امکان پذیر دانست.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، به نقل از وزارت صمت، مهدی صادقی نیارکی در جلسه بررسی پیشنهادات برنامه عملیاتی زنجیره ارزش صنعت غذا که با حضور علی آقامحمدی «عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری» و تشکل های تخصصی و واحدهای برتر صنایع غذایی برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: تشکیل کنسرسیوم تولید صادراتی، برندینگ و بازاریابی، فروشگاه‌های زنجیره ای، سرمایه گذاری و تولید بدون کارخانه در چارچوب سند راهبردی صنعت غذا مدنظر قرار گرفته خواهد شد.

وی با تشریح برخی ظرفیت‌های صنعت غذایی بیان کرد: وابستگی‌ها به واردات در این حوزه حداقلی و میزان ارزآوری آن زیاد است، تاب آوری در این حوزه بالاست و سبب امنیت پایدار خواهد شد.

تدوین برنامه عملیاتی کنسرسیوم تولید و صادرات صنعت غذا

معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به اینکه برنامه عملیاتی کنسرسیوم تولید و صادرات صنعت غذا تدوین شده است، گفت: برنامه زنجیره ارزش صنعت غذا نیز با محوریت مشارکت حداکثری و فعالانه بخش خصوصی به زودی تدوین و در حضور وزیر صمت ارایه خواهد شد.

صادقی نیارکی با یادآوری اینکه برنامه عملیاتی توسعه صنعت پوشاک و کفش با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت رونمایی شد، گفت: در این برنامه ۴ موضوع تولید، تأمین و لجستیک، بازاریابی و فروش و همچنین زیرساختها مورد توجه قرار گرفت.

گفتنی است که در این جلسه تشکل‌های تخصصی بخش خصوصی به بیان مهمترین نقطه نظرات خود در زمینه تدوین برنامه عملیاتی زنجیره ارزش صنعت غذایی پرداختند و مقرر شد تا کمیته‌ای متشکل از فعالین این بخش برای تدوین و نهایی سازی این برنامه تشکیل و جسات آن در اسرع وقت برگزار گردد.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *