اهم اخبار

دبیر انجمن صنایع لبنی:کمبود نقدینگی و بدهی عامل تعطیلی کارخانه لبنی در ورامین

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دبیرانجمن صنایع لبنی گفت: از ۴ سال اخیر با فوت صاحب اصلی کارخانه لبنی در ورامین به مرور میزان بدهی‌ها افزایش یافته و با منفی شدن تراز مالی اکنون این کارخانه به مرز ورشکستگی کامل رسیده است که سبب تعطیلی و تعدیل نیرو شده است.

رضا باکری  در مورد علت تعدیل کارگران یک برند لبنی در منطقه ورامین خاطرنشان کرد: صاحب اصلی این کارخانه ۴ سال پیش فوت کرد و از آن موقع وراث او یعنی همسر و دو دختر وی نتوانستند کارخانه را اداره کنند تا جایی که کارخانه رو به افول نهاده و به مرز تعطیلی رسیده است.

وی اضافه کرد: مشکلاتی از جمله معوقات بانکی و بدهی به دامداران و بدهی به واحدهای بسته‌بندی لبنی سبب شد تا این کارخانه لبنی نتواند ارتباط و گردش مالی خود را با دامداران و بانک‌ها حفظ کند و در نتیجه مدام دست به تعدیل نیرو زد.

دبیرانجمن صنایع لبنی با اشاره به اینکه جلسات زیادی با استانداری تهران، فرمانداری ورامین و حتی اداره صنعت، معدن و تجارت ورامین برگزار شد و حتی این ادارات دغدغه برای پیگیری وضعیت این کارخانه را داشتند، خاطرنشان کرد: مسئولان این منطقه نیز مایل به تعطیلی این کارخانه نیستند، ولی وقتی زمان افول یک واحد صنعتی می‌رسد، کار سخت می‌شود، چرا که ترازهای حساب این کارخانه آنقدر منفی است که امکان برگشت وجود ندارد.

وی افزود: این کارخانه مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت یعنی ورشکستگی شده است.

گفتنی است  کارخانه لبنی در ورامین که ۴۰۰ کارگر در آن مشغول به کار بودند، این کارخانه سال گذشته در راستای کاستن از هزینه‌های جاری ۲۰۰ کارگر را تعدیل کرد و ۲۰۰ کارگر باقیمانده نیز بعد از تعطیلات نوروزی وضعیت مشخصی ندارند و چندین ماه است، مزد معوقه خود را دریافت نکرده‌اند.

شرکت صنایع شیر تهران در سال ۱۳۸۶ در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار و با زیر بنای ۳۰ هزار متر مربع و با ظرفیت نهایی روزانه ۱۰۰۰ تن تولید فرآورده‌های لبنی در شهرستان ورامین به عنوان یکی از قطب های لبنیات کشور به بهره برداری رسید.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *